V posledních týdnech jsme postavili Lamael do nelehké pozice. Šli jsme totiž s kůží na trh a hezky bez emocí porovnali veškeré funkce tohoto českého nástroje na organizaci týmů, správu projektů a řízení zdrojů se zbytkem projektového světa. Teď už jsme skoro v cíli, ale chybí nám udělat poslední krok, bez kterého by byla celá tato mise neúplná – a sice závěrečné shrnutí všeho, co jsme za poslední týdny zjistili. Společně si připomeneme situace, při kterých jsme věřili, že už Lamael nemůže být lepší a dmuli se pýchou, ale nevynecháme ani ty, kdy jsme objevili jisté vady na kráse. Tak pojďme na to.

Proč jsme srovnávali?

Na úvod by se také slušelo připomenout, proč jsme se do takového srovnání vůbec pustili. Naše motivace byla prostá. Lamael programujeme, aby byl nejlepší. Proto bereme v potaz nejen skutečné potřeby freelancerů a firem, ale zároveň jsme pečlivě prozkoumali naši konkurenci – hledali jsme jejich slabiny stejně jako inspiraci pro vlastní zlepšení. Za tímto účelem jsme sestavili tým, který provedl detailní průzkum trhu, vybral aplikace naprogramované ke stejnému účelu a provedl srovnání podporovaných funkcí, cenových balíčků a také onboardingu.

Přehled všech srovnávaček jsme se rozhodli zveřejnit, protože věříme, že vám tím ušetříme hromadu času a usnadníme výběr nástroje, který bude šitý na míru vašim individuálním potřebám.

Co všechno jsme zjistili

Bylo toho hodně. Jedním z nejzajímavějších poznatků pro nás bylo zjištění, že jsme skutečně jediným nástrojem, který má české prostředí i podporu. Abychom ale nepředbíhali, podíváme se na všechny porovnávané oblasti postupně.

Správa úkolů

V této oblasti jsme porovnávali veškeré funkce, které budete potřebovat ke každodennímu řízení úkolů. Zaměřili jsme se zejména na tvorbu plnohodnotných podúkolů, možnosti týmové komunikace na kartě konkrétního úkolu, plánování v kalendáři i na časové ose, definici vlastních stavů (mimo označení Hotovo) spolu s hlídáním lhůty pro splnění. Dále pak delegování a posílání souborů jako přílohu.

Všechny výše zmíněné funkce Lamael splňuje. Nebyl ale sám. Stejná rozšíření najdete také v aplikacích Monday, ClickUp, Wrike, Trello, SmartSheet a Pipedrive.

Lamael: Správa úkolů

Zbylé nástroje nejčastěji opomíjely možnost tvorby podúkolů. Z vlastní zkušenosti přitom víme, jak klíčové toto rozšíření je. V praxi se velmi často stává, že se jediný úkol větví na několik dílčích částí. Podúkoly pak fungují jako to-do listy, kdy si postupně označujete, co už jsme udělali. A co si budeme povídat, není lepšího pocitu než odškrtnutí hotového úkolu.

Tip: Jak probíhá takové rozdělení úkolů na podúkoly, jsme pro vás popsali v podrobném článku.

Projektové řízení

Tato část našeho průzkumu byla stěžejní. Vyvinuli jsme nástroj pro projektové řízení, a tak nás přirozeně zajímalo, jestli objevíme funkce, které Lamaelu chybí. U ostatních aplikací jsme zjišťovali, jestli je uživatelům k dispozici šablona sloužící pro opakovanou tvorbu projektů, jestli projekty zastřešují úkoly a jestli je možné nad nimi spravovat vlastní agendu jako aktivity, poznámky, e-maily nebo soubory.

Při vývoji Lamaelu jsme věnovali pozornost personalizaci, proto jsme umožnili zobrazení úkolů pomocí Kanbanu i Ganttova diagramu a na časové ose. Při práci na projektech pak můžete mezi těmito režimy pohodlně přepínat. Pojďme se podívat, jestli existuje i další nástroj s obdobnými možnostmi.

Kromě Lamaelu splnily veškerá kritéria Monday, ClickUp, Wrike, Trello, Asana a Smartheet. Naopak u Jiry, Slacku, Basecampu, Pipedrive, Togglu a Notionu jsme našli nedostatky. Vývojáři aplikací opomíjeli nejčastěji zmiňovanou personalizaci v podobě zobrazení. A u FreshBooks nenajdete dokonce žádnou z funkcí pro projektové řízení.

Tip: Podívejte se, jak můžete v Lamaelu organizovat práci v týmu pomocí projektů.

Vykazování času

Abyste byli pří práci opravdu efektivní, rozšířili jsme naši aplikaci také o možnost vykazování času. Nejenže si můžete stanovit hodinovou sazbu pro jednotlivé klienty, ale můžete i měřit čas strávený prací. Vše si následně zobrazíte na časové ose a vykážete přímo v kalendáři. Takové údaje vám pak skvěle poslouží pro reporting. Výkazy práce dostanete na jedno kliknutí. Jak jsou na tom ostatní nástroje?

Stejné možnosti nabízí Monday, SmartSheet, FreshBooks, Pipedrive a Toggl. U ostatních chybí možnost stanovit si hodinovou sazbu, což následně lehce komplikuje tvorbu reportů.

Tip: Přečtěte si podrobný návod na měření a vykazování času.

Řízení projektů

Fakturace

Tak v této oblasti Lamael opravdu zaválel. Nejenže můžete fakturovat vykázanou práci přímo z aplikace, ale jednotlivé platby se vám automaticky párují s přijatými a vystavenými fakturami. Kromě toho máte přístup k bankovním účtům, hotovostní pokladně i evidenci plateb. Vše tak obstaráte pohodlně z jediné aplikace.

Ze všech aplikací konkuroval Lamaelu pouze Pipedrive a FreshBooks.

Tip: Naučte se fakturovat za vykázanou práci snadno a rychle díky rozšíření Lamael.

Týmová spolupráce

Tím, že máte veškerou interní komunikaci přímo v aplikaci, si ušetříte neuvěřitelné množství času. Nemusíte totiž zdlouhavě dohledávat informace v e-mailu ani přepínat mezi aplikacemi. Lamael disponuje firemní nástěnkou, která stojí mimo jednotlivé projekty. K soukromé komunikaci s kolegy můžete využít interní chat. Jak jsou na tom konkurenční nástroje?

Je zřejmé, že nejen my v Lamaelu si uvědomujeme, jak moc důležitá je týmová spolupráce. Zmiňované rozšíření totiž najdete i v Monday, ClickUpu, Trellu, Asaně, Basecampu a Pipedrivu. Zbylým aplikacím pak vždy chybí buď firemní nástěnka, nebo interní chat.

Tip: Přečtěte si naše doporučení, jak používat týmovou nástěnku opravdu efektivně.

Práce s kontakty

Lamael je napojen na externí databáze a data o firmách tahá přímo z ARESu. Pokud se tedy rozhodnete vytvořit nový kontakt, celé to zvládnete opravdu na pár kliknutí. I samotná práce s kontakty je snadná. Pohodlně si zobrazíte celou jejich databázi včetně úkolů a dalších aktivit, které jste k nim přiřadili. U kontaktů můžete sdílet soubory a evidovat veškerou e-mailovou komunikaci. Jak si v této oblasti vedly ostatní nástroje?

Stručně řečeno, Lamael obstál na jedničku a téměř nenašel konkurenci. Všechny výše zmíněné body totiž splňuje pouze Pipedrive. Kromě možnosti přidávat soubory jako přílohy ke kontaktům splňuje všechny požadavky také FreshBooks. U Togglu existuje jen možnost zobrazení databáze. Notion je na tom podobně, ale na rozdíl od Togglu si zobrazíte i přiřazené úkoly spolu s aktivitami.

Tip: Přečtěte si také naše doporučení, jak si udělat ve vytvořených kontaktech pořádek a jak provádět hromadné úkoly v databázi.

Lamael

Řízení obchodních případů

Můžete ve svém projektovém nástroji řídit obchodní příležitosti? V Lamaelu to jde levou zadní. Pro jednotlivé leady můžete definovat vlastní stav prodejního procesu. Lamael za vás navíc pohlídá, abyste na něco nezapomněli, a vždy vás upozorní na uplynutí lhůty pro jednotlivé stavy. Tato rozšíření vám pomáhají zvýšit počet získaných zákazníků díky systému na konverzi. Najdete to stejné i u konkurence?

Ano, ale ne u všech. Stejné funkce nabízí pouze Pipedrive a v omezené míře pak Smartsheet, u kterého si ovšem nezobrazíte přehled obchodních případů s vlastními stavy.

Tip: Přečtěte si náš článek, ve kterém se dozvíte, jak si nastavit pipeline.

Práce se soubory

Díky Lamaelu budete mít veškeré své dokumenty, fotky i smlouvy na jednom místě, které je bezpečné a dostupné z mobilu i webového rozhraní. Co nabízí konkurence?

Překvapilo nás, jak málo myslela naše konkurence na něco tak základního, jako jsou různé dokumenty i smlouvy, které potřebujete sdílet s kolegy a evidovat u jednotlivých projektů i kontaktů. Žádný z nástrojů nenabízí práci se soubory ve stejném rozsahu jako Lamael, kde můžete soubory spravovat, označovat štítky, otevírat v náhledu, odesílat e-mailem a streamovat přímo z cloudu. K našemu standardu se přiblížil Evernote, ClickUp a Notion, ve kterých soubory spravujete a označujete štítky.

Tip: Podívejte se na naše rady a tipy, jak si udělat pořádek v souborech pomocí štítků a jak zasílat soubory přes e-mail.

Další vlastnosti

V této části jsme porovnávali speciální funkce, bez kterých byste se při své práci dost možná obešli, ale značně vám ji usnadní. Mezi takové vlastnosti patří například možnost nahrávat hlasové poznámky, využít rychlé fulltextové vyhledávání, provést integraci s kalendáři Google i Outlook a otevřít si nástroj jako aplikaci.

Každý z nástrojů obsahuje některou vlastnost navíc. Všechny do jednoho se pak shodují v tom, že jsou dostupné ve formě mobilní aplikace.

Projektový nástroj Trello

Tip: Koukněte, jak si nainstalovat mobilní aplikaci Lamael.

Ceny a onboarding

Zcela upřímně – mezi nástroji najdete i levnější varianty, ale jen těžko můžete porovnávat zaplacené sumy bez toho, aniž byste se podívali, co za ně dostanete. Podívejte se proto na podrobnou tabulku, ve které najdete informaci o tom, jaké cenové balíčky jsme porovnávali a jaké se vám tím odemknou funkce.

Tabulka - Lamael vs. všechno

Jestli jsme si dali v Lamaelu s něčím opravdu záležet a byla to pro nás priorita číslo jedna již od momentu, kdy se začalo s programováním, pak musíme určitě zmínit proces onboardingu. Ten jsme totiž vyšperkovali do nejmenšího detailu. K dispozici tak máte nejen přehledný popis všech dostupných funkcí, ale i video návody a články Krok za krokem. To ale není vše. Přemýšleli jsme nad tím, jak vám přechod na nový nástroj co nejvíce usnadnit, a proto jsme pro vás sestavili tým expertů, kteří znají Lamael skrz naskrz a rádi vám své vědomosti předají.

Podobně propracovaný onboarding nabízí také ClickUp, FreshBooks, Basecamp, Evernote, Pipedrive, Asana, Wrike a Jira. Ve všech zmiňovaných aplikacích jsme se bez problémů zorientovali a bylo vidět, že si tvůrci dali s podporou záležet. Pokud bychom měli naopak zmínit jeden nástroj, který nám přišel komplikovaný, byl by to Toggl, který je rozdělený do tří samostatných částí a pro účely zaškolení má sloužit minutové instruktážní video.

Závěr

Každý nástroj v něčem vyniká a může s ledovým klidem konkurovat Lamaelu, nenašli jsme ale jediný, který by obstál ve všech porovnávaných oblastech. Za naším řešením si stojíme a sami ho každý den využíváme. Při každodenní práci vám ušetří hromadu času i starostí a stane se vaší pravou rukou a virtuální kanceláří.

Doufáme, že vám celá tato série pomohla získat lepší představu o možnostech, které se vám nabízí. Jednotlivé srovnávačky si pak můžete připomenout v samostatných článcích: Lamael vs. Trello, Lamael vs. Monday.com, Lamael vs. Asana, Lamael vs. Jira, Lamael vs. Wrike, Lamael vs. Smartsheet, Lamael vs. Slacku, Lamael vs. Pipedrive, Lamael vs. Toggl, Lamael vs. Notion, Lamael vs. Basecamp, Lamael vs. ClickUp nebo Lamael vs. FreshBooks.

Přesvědčila vás zjištěná fakta o tom, že musíte Lamael vyzkoušet na vlastní kůži? Tak to vás jistě potěšíme možností udělat to zcela zdarma. Stačí se registrovat a my vám obratem umožníme prohlédnout prostředí Lamaelu a vyzkoušet si jeho funkce naostro, ale zcela nezávazně. Máte k Lamaeulu otázky, nebo chcete poradit se samotným nasazením? Obraťte se na naši podporu, která vám poskytne 30minutovou konzultaci zdarma.

Související témata

Související články

6 tipů pro vybudování úspěšného start-upu

6 tipů pro vybudování úspěšného start-upu

Sdílení a správa dokumentace v projektovém řízení: 4 tipy, jak si ulehčit práci

Sdílení a správa dokumentace v projektovém řízení: 4 tipy, jak si ulehčit práci

Novinka: Přístup k záznamům o aktivitách v Lamaelu

Novinka: Přístup k záznamům o aktivitách v Lamaelu

Aneta


Aneta miluje moderní technologie a ráda je používá pro automatizaci práce a týmovou spolupráci. Vyznává ideu svobodné firmy a osobní nezávislosti. Ráda je v pohybu a vždy hledá cesty, jak může práci svou i svých kolegů zjednodušit.

Aneta

Přidejte komentář


{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}