Blíží se nejziskovější období v roce – Vánoce. Zákazníci jsou v předvánočním období ve stresu a shonu, aby našli ten pravý dárek pro každého člena rodiny, a tak utrácejí o sto šest. Firmy v této části roku utrží až čtyřikrát víc peněz než obvykle, ale většinou se nezastaví a fungují na 120 %. Jak se na vánoční sezónu připravit, abyste zvýšili svůj zisk, a zároveň si užili pohodové Vánoce bez shonu a starostí? Máme pro vás několik kroků, které vám to umožní.
Plánujte a buďte o krok napřed
S plánováním začněte ideálně už během září. Vánoce jsou v tuto dobu sice ještě v nedohlednu, nicméně čím více práce uděláte teď – tím méně starostí budete mít těsně před Vánoci. Na co se zaměřit a jaký pracovní plán si připravit?
1. Dostatek pracovníků a expediční služby
Během září a října popřemýšlejte nad tím, zda budete mít v sezóně dostatek pracovníků, kteří budou balit objednávky, odesílat zboží nebo komunikovat se zákazníky. Je to také vhodná doba na zasmluvnění ideálních logistických partnerů, abyste neměli během sezóny problémy s expedicí.
V listopadu a prosinci už je pravý čas, abyste posílili svůj tým brigádníky, případně začali spolupracovat s outsourcingovou agenturou, která udělá kus práce za vás.
2. Včasné naskladnění
Hlídejte stav skladových zásob. Od října do prosince může zboží mizet rychlostí blesku – a pravděpodobně se nechcete potýkat s naštvanými zákazníky, kteří si objednali vyprodané zboží. Doporučujeme doskladnit v průběhu října či listopadu a pravidelně kontrolovat množství zboží. Na svém webu také komunikujte dobu dodání objednávky a další časté dotazy, abyste předešli mnohým zprávám a usnadnili si zákaznickou péči.
Tip: Se sledováním stavu skladu vám pomůže Lamael – pracovní nástroj pro organizaci práce v podniku.
3. Optimalizace webu
I když se o Vánocích prodává mnohem víc než v průběhu roku, samo se nic neprodá. Věnujte pozornost svému webu, to je váš nejlepší obchodník. Zkontrolujte, zda všechno funguje, jak má. Zkuste si sami něco objednat a projít celým nákupním procesem. Možná narazíte na zbytečné překážky, které by mohly zákazníka odradit od dokončení nákupu.
Myslete také na to, že většina lidí nakupuje v dnešní době přes mobilní telefon, takže responzivita webu pro mobilní zařízení je nadmíru důležitá. Projděte i produktové popisky nebo unikátní prodejní argumenty, zkrátka důležité texty, na jejichž základě se zákazníci rozhodují.
4. Rozplánujte reklamní kampaně a dejte svému webu vánoční kabátek
Během listopadu a prosince už většina lidí hledá vánoční dárky. Málokdo ale ví, co přesně chce koupit, proto jsou nejvyhledávanější dotazy – „tip na dárek pro…“ nebo „vánoční dárek pro…“. Myslete na to a přidejte tato klíčová slova do svých PPC kampaní.
Na web můžete během prosince přidat například blogové články s tipy na dárky, kde budete odkazovat na jednotlivé produkty z vaší nabídky. Hodí se vytvořit i sady či balíčky a přidat dárkové poukazy. Připravte si i grafiku či fotografie s vánoční tématikou, které využijete do reklamních kampaní, na sociální sítě či na samotný web.
V listopadu spusťte první kampaně s vánoční tématikou, v prosinci vytáhněte eso z rukávu – v podobě dárkových poukazů nebo tipů na dárky pro konkrétní osoby. Kdo je připraven není překvapen – proto mějte v zásobě opravdu hodně grafických návrhů a obsahu, který můžete využít pro marketing. Pohrát si můžete s aktuálním obdobím, jako je svátek svatého Mikuláše, Lucie nebo advent.
5. Nezapomeňte na branding a komunikaci se zákazníky
Výkonnostní kampaně vám sice přinesou nákupy hned, neměli byste ale opomenout ani další kanály. Sociální sítě jsou skvělou platformou, kde můžete propagovat svůj byznys, a zároveň komunikovat se zákazníky. Je to místo jako stvořené pro storytelling a emoce. Tady se kreativitě meze nekladou, takže můžete popustit uzdu své fantazii a vymyslet něco virálního, co zvýší povědomí o vaší značce a přinese vám to spoustu nových zákazníků. Podobně využijte i e-mail marketing – skrze něj můžete zábavnou formou předat uživatelů tipy na dárky a rovnou tak odprezentovat své produkty.
Tip: Mohlo by vás zajímat, jak na úspěšné marketingové kampaně během Vánoc.
Organizace práce na prvním místě
Pojďme si shrnout, jakého pracovního plánu se držet, abyste si užili pohodové Vánoce.
- Připravte se na vánoční sezónu včas – naskladněte dostatek zboží a pohledejte pracovníky na listopad a prosinec.
- Optimalizujte svůj web, aby byl funkční a responzivní – a dejte mu vánoční kabátek.
- Vytvořte dostatek fotek a grafických materiálů s vánoční tématikou do reklam, newsletterů či na sociální sítě.
- Naplánujte reklamní kampaně a buďte aktivní i na ostatních platformách.
Když si všechno včas naplánujete, věřte, že budete moct během Vánoc bez výčitek odpočívat a užívat si klidný čas se svými blízkými. Pokud jste s plánováním ještě nezačali, doporučujeme vyzkoušet Lamael, díky kterému budete mít nad svou firmou přehled kdykoliv a odkudkoliv.