Digitalizace firem narůstá a někteří zaměstnanci pracují v hybridním režimu, tedy částečně z domova a částečně z kanceláře. Jiní jsou plně remote neboli pracují pouze na dálku. Jak skloubit flexibilní pracovní docházku a úspěšný projektový management? V článku vám dáme tipy na řízení zaměstnanců na dálku.
Nastavte pravidla a firemní procesy, které platí pro všechny
Projektové řízení zvládnete hravě i na dálku, během covidu většina firem ani neměla jinou možnost. Tím nejdůležitějším je řád a proces, kterým se budou všichni řídit. Jen tak dokážete společně dotáhnout projekty do zdárného konce, aniž by se něco pokazilo. Všichni zaměstnanci a účastníci projektu musí jasně vědět, co se od nich očekává. Pravidla mohou vypadat například následovně:
- Dostupnost na chatu od 9 do 17 hodin
- Odpověď na e-mail do 48 hodin
- Pravidelné hovory každé pondělí ohledně stavu projektu
Kromě podobných obecných pravidel musí každý znát svou roli a kompetenci. Ujistěte se, že lidé ve vašem týmu vědí, za co jsou zodpovědní. Určete také někoho, kdo bude v případě vaší nepřítomnosti zastupovat důležité role.
Ujasněte si postup a cíl hned na začátku projektu
Na začátku projektu představte všem zúčastněným postup, který bude následovat. Ujasněte si také požadovaný cíl. K tomu vám pomůže metoda SMART, která zohledňuje pět důležitých faktorů pro nastavení cílů – ty si projděte především s klientem, abyste věděli, co od projektu očekává. V remote managementu hraje velkou roli způsob zadání práce pro členy vašeho týmu. Snažte se, aby bylo věcné a jasné, v případě nesrovnalostí si v rychlosti zavolejte a vysvětlete svému týmu, co od nich očekáváte za výstup. Zaměřte se více na plánování. Při řízení lidí online, kdy každý na svém úkolu pracuje například v jinou dobu, je důležité detailně plánovat, aby se vše stihlo do požadovaných termínů.
Využijte projektový nástroj na řízení lidí v organizaci
Pro rychlou a efektivní komunikaci a spolupráci využijte software na projektové řízení. Ušetří vám čas a budete neustále v obraze. Přehledně si zobrazíte veškeré projekty, které spravujete. Budete mít pod palcem evidenci úkolů a rovnou uvidíte, kolik času na nich strávili zaměstnanci. Český projektový nástroj Lamael nabízí zobrazení i v Ganttu – vidíte zkrátka návaznost jednotlivých úkolů, což vám pomůže v případě, že nastane nějaký zádrhel. Stav projektů můžete díky mobilní aplikaci sledovat kdykoliv a odkudkoliv. Nástroje pro projektové řízení vám pomohou efektivně pracovat na dálku a bez problémů řídit projektové týmy.
Vybírejte do svého týmu zodpovědné kolegy
Pracovat na dálku nezvládne každý. Někomu chybí sociální kontakt, jinému zase disciplína. Home office nemusí být pro všechny zaměstnance jenom výhoda. Faktem ale je, že práce z domova vyžaduje velkou zodpovědnost. Vybírejte proto do svého týmu kolegy, kteří dodržují všechny procesy i termíny a můžete se na ně spolehnout. Ve finále to není projekt, ale lidé, které řídíte. Budujte důvěru a zajímejte se o to, co vašim kolegům vyhovuje, či naopak chybí.
Tip: Mohlo by vás zajímat, jak na efektivní online komunikaci.
Lamael vám nabízí zkušebních 14 dní zdarma
S projektovým nástrojem Lamael můžete řídit celou firmu z mobilu, jednoduše a odkudkoliv. Čeká na vás intuitivní software, ve kterém zvládnete řídit projekty, delegovat úkoly, vykazovat svou práci a fakturovat. Funguje také jako CRM a ERP systém. Vyzkoušejte ho na 14 dní ZDARMA, v případě potřeby vám ho rádi upravíme na míru.