Pátek odpoledne. Máte důležitého klienta a bojujete o získání zakázky. Uzávěrka pro zaslání nabídek je do 15:00 a klient volá, že potřebuje něco doplnit. Jenže váš kolega Petr, co má klienta na starost, už odjel s dětmi na chatu a nabídku posílal ze svého mailu. Co přesně nabízel a za kolik? Jaké poslal s nabídkou další informace? Sakra. Jste v pasti. Potřebujete upravit nabídku a nemáte podklady. Do mailu se Petrovi nedostanete a nemůžete se mu dovolat, je nedostupný.
Komunikace na jednom místě
Jaké by to bylo mít všechnu komunikaci na jednom místě? Dnes už to jde. Pojďme se podívat jak.
Pošta integrovaná s CRM
Integrovali jsme Lamael s vaší poštou a naučili ho posílat a přijímat vaše pracovní maily. Některé jiné CRM systémy vyžadují, abyste si do nich poštu posílali ručně. Tedy tím, že ji buď přepošlete, nebo pošlete v kopii na speciální mailovou adresu. My jsme si ale řekli, že to uděláme za vás a tak po integraci mailu už nemusíte dělat vůbec nic a vaše pošta bude v Lamaelu automaticky synchronizovaná.
Propojení přes SMTP a IMAP
Lamael na vaší poštu napojíte přes standardní rozhraní SMTP a IMAP. Ať máte firemní server, Gmail, Outlook, Seznam, Yahoo nebo jakéhokoli jiného poskytovatele, postup je vždy stejný. Váš poskytovatel vám sdělí, jak to nastavit. Stačí vygooglit třeba gmail imap a je to. V Lamaelu integraci mailu nastavíte v menu Nastavení uživatele v sekci Nastavení e-mailu. Zadejte připojovací údaje a spojení otestujte tlačítkem Test spojení. Pak už jen nastavení uložte a je to. Od té doby je vaše pošta propojená. A teď hurá do mailování!
Přehled o firemní komunikaci
Jakmile pošlete z Lamaelu mail, nejen že odejde adresátovi a uloží se v přehledu mailů v Lamaelu, ale uloží se také do složky odeslaná pošta ve vaší poště. Takže i když budete třeba ve svém Gmailu, budete mít přehled o veškeré firemní komunikaci, i o té odeslané z Lamaelu. Ale to pro vás možná není nic nového. Tak jdeme dál.
Přiřazení e-mailu ke kontaktu
Teď ze svého Gmailu odešlete mail klientovi. Možná byste čekali, že mail budete mít pouze v poště a Lamael o něm nebude vědět. Omyl. Lamael si odeslanou poštu odchytí, načte ji, uloží a přiřadí ke kontaktu. Podle mailové adresy vyhledá osobu a firmu ve vašich kontaktech a mail správně zařadí. Najdete ho v Lamaelu v přehledu mailů a také v agendě na kartě kontaktu. Už nemusíte hledat maily na dvou místech.
E-mail na kartě klienta
Kde najdete mail s nabídkou od kolegy Petra? No přeci v Lamaelu v přehledu mailů a také na kartě klienta! Stejně jako se načítají vaše odeslané maily, načítají se i maily odeslané všemi vašimi kolegy.
Teamová spolupráce
Říkáte si, to je fajn, všechny odeslané maily máme na jednom místě a už vím, co kdo kterému klientovi napsal. Co ale s doručenou poštou? Pokud by klient nezavolal, ale nepřítomnému kolegovi jen napsal mail, jak se k mailu dostanu? Budu hackovat jeho mailbox nebo žádat admina o zpřístupnění cizí pošty? I tohle jsme promysleli.
Chytře proti spamu
Lamael sleduje došlou poštu a vše co přijde, načte a správně zařadí. Nechceme vás ale zahltit smetím, a tak Lamael načítá jen poštu od známých kontaktů. Odesílatele mailu porovná s vaší databází kontaktů a pouze pokud mail v kontaktech najde, zprávu uloží a připojí ke kontaktu. SPAM nemá šanci.
Ještě jedna vychytávka na konec. Když v Lamaelu smažete nějaký došlý nebo odeslaný mail, smaže se také ve vaší poště. To proto, abyste zbytečné maily nemuseli mazat dvakrát. V integraci mailu si nastavte, zda tohle automatické mazání mailů v poště chcete nebo ne.
Závěr
Dejte si pozor! Pokud má váš miláček ve zvyku vám na pracovní mail posílat intimní vzkazy, tak si ho určitě nedávejte do kontaktů, nebo tím pobavíte celý team vašich kolegů. Své drahé polovičky si do pracovních kontaktů většinou nedáváme, ale co kdyby… No, aspoň si osobní e-mail označte jako soukromý 😉
Začněte zdarma