Toto je osmý článek ze série velkého srovnávání nejznámějších aplikací využívaných pro projektový management, organizaci a komunikaci v týmu nebo vykazování práce, zkrátka všech nástrojů, se kterými se nejčastěji setkáte, když potřebujete řídit aktivity v pracovní skupině.
Celkově se můžete těšit na 13 článků naplněných informacemi o funkcích, které tyto aplikace nabízejí, v přehledném a jednotném formátu, a nakonec se dočkáte i bonusu v podobě souhrnného článku o všech testovaných aplikacích.
O srovnávání projektových nástrojů
Lamael programujeme, aby byl nejlepší. Proto bereme v potaz nejen skutečné potřeby freelancerů a firem, ale zároveň jsme pečlivě prozkoumali naši konkurenci. Vzali jsme to, co nám připadalo dobré, a přidali věci, které nám u ostatních projektových nástrojů chyběly. Hlubokou rešerši, při níž jsme prošli všechny aplikace a porovnali předem stanovená kritéria, vám představujeme i v sérii našich článků o rozdílech mezi Lamaelem a zbytkem projektového světa.
Chcete se dozvědět více o naší motivaci? Přečtěte si článek o tom, proč srovnání děláme. Změnila se nějaká aplikace? Dejte nám vědět, informace rádi upravíme. Chcete se podělit o svůj názor? Napište nám e-mail nebo se potkáme na Facebooku či LinkedInu. Chybí vám nějaká funkce? Rádi je pro vás doprogramujeme. Záleží nám totiž na tom, aby vám Lamael padl na míru.
První dojem z Lamaelu a Pipedrivu
Zatímco Lamael byl navržen jako nástroj pro task management a nechybí mu ani rozšířené funkce pro řízení obchodních případů a fakturaci, Pipedrive je nástrojem pro řízení prodeje. Byl navržen pro malé týmy, kterým má ulehčit řízení zdlouhavých a složitých obchodních procesů. Lamael mohou využívat i větší společnosti nebo jednotlivci.
Obě aplikace působí na první pohled přehledně a je jim společné i vysoce intuitivní ovládání. Díky rozšířeným možnostem zobrazení spravovaných projektů a integraci s dalšími aplikacemi si můžete prostředí maximálně přizpůsobit vlastním potřebám.
Oba nástroje jsou dostupné ve formě webového rozhraní i mobilní aplikace. Lamael i Pipedrive tak máte neustále po ruce kdekoliv a kdykoliv.
Uživatelské prostředí a jazyk
Tvůrci obou aplikací si dali s procesem onboardingu opravdu záležet. Pro uživatele je připraveno instruktážní video včetně přehledného tutorialu a uživatelské podpory. Pipedrive nabízí i osobní call nebo veřejné webináře, na kterých se uživatelé učí využít nástroj na maximum. U Lamaeulu zase najdete podrobný popis funkcí spolu s videonávody.
Přestože Pipedrive běží hned v 18 světových jazycích, češtinu mezi nimi nenajdete. Na rozdíl od něj byl Lamael navržen českou společností, a tudíž je v tomto jazyce celé jeho prostředí i podpora. Kromě toho nechybí ani angličtina, a tak může být nástroj pohodlně využíván i mezinárodními týmy.
Lamael je k dispozici ve třech cenových úrovních, přičemž jednotlivé varianty se liší velikostí úložiště a rozsahem funkcí. V případě Pipedrivu můžete vybírat dokonce ze čtyř balíčků a každý z nich si můžete vyzkoušet zdarma. Balíček, který je zde navíc, zahrnuje kromě profesionálního onboarding i podporu.
Pro účely tohoto článku jsme se pustili do porovnání verzí Business a Enterprise.
Struktura projektů
V případě Lamaeulu spravujete své projekty a úkoly na nástěnkách, mezi kterými můžete libovolně přepínat a doplňovat obsah přes srozumitelně definovaná dialogová okna. Své úkoly si můžete zobrazit nejen na časové ose, ale také prostřednictvím Ganttova diagramu nebo Kanbanu. Díky tomu si můžete prostředí, ve kterém pracujete, personalizovat.
U jednotlivých úkolů nemáte stanovený žádný minimální počet polí k vyplnění, a tak si vždy zadáte jen ty informace, které k danému projektu skutečně potřebujete nebo aktuálně máte. Pro účely fakturace si můžete u jednotlivých úkolů vykazovat čas a stanovit hodinovou sazbu pro práci.
V případě Pipedrivu hovoříme vlastně o CRM systému, do kterého si zaznamenáváte všechny záležitosti obchodního charakteru týkající se konkrétního kontaktu. Jednotlivé projekty plánujete v kalendáři nebo na časové ose. Následně si je můžete zobrazit v tabulce nebo pomocí Kanbanu. V tomto zobrazení si můžete vytvořit sloupce a jednotlivé projekty mezi nimi přesouvat podle fáze, v jaké se momentálně nacházejí, nebo jiné priority.
Kromě nástěnky s vlastním přehledem si můžete zobrazit i aktivity svých kolegů a sledovat výsledky týmu jako celku. To platí i v případě Lamaelu, kde si můžete přesně definovat, jaké aktivity chcete zobrazit.
Funkce Pipedrivu, které si oblíbíte
Jako uživatel určitě oceníte do detailu promyšlený proces onboardingu a podporu, která je k dispozici 24 hodin denně 7 dní v týdnu. Aplikaci si určitě zamiluje každý obchodní manažer, který ke své práci potřebuje detailní přehled o všech svých případech a jejich správu si chce co nejvíce usnadnit. Pipedrive je navíc nástrojem, který se vám dokonale přizpůsobí.
V porovnání s Lamaelem zde chybí funkce pro práci se soubory. K tomuto rozšíření vám postačí pár kliknutí a rázem máte nástroj propojený s Google Drive. Pipedrive totiž můžete integrovat s více než 150 aplikacemi a své pracovní prostředí díky tomu maximálně personalizovat.
Pipedrive neslouží jen k řízení obchodních případů, ale také k rychlému předávání informací s dalšími členy týmu. Uživatelům je k dispozici jak týmová komunikace nad úkoly, tak i firemní chat.
Funkce Lamaelu, které si oblíbíte ještě víc
V Lamaelu najdete zkrátka úplně vše. Byl totiž vyvinut podle skutečných potřeb podnikatelů. Během pár kliknutí se tak napojíte na české banky, zadáte data o klientech přímo z ARESu nebo si nahrajete hlasové poznámky k projektům. Vedení podniku je s tímto nástrojem zkrátka mnohem jednodušší. Lamael můžete podobně jako Pipedrive integrovat se svou e-mailovou schránkou nebo využít rychlé fulltextové vyhledávání.
Nespornou výhodou je české prostředí a možnost zobrazení projektů na časové ose nebo prostřednictvím Kanbanu a Ganttova diagramu. Lamael je nástroj, který se dokonale přizpůsobí vašim individuálním potřebám.
Závěrem: Kdy využít Lamael a kdy Pipedrive
Oba nástroje disponují rozsáhlými funkcemi pro správu úkolů. Jejich hlavní rozdíl ovšem spočívá v tom, že Pipedrive nebyl vyvinut pro účely task managementu, ale pro potřeby obchodníků, kterým má usnadnit řízení obchodních případů.
Po Pipedrivu sáhněte, pokud pracujete v malém týmu, při své každodenní práci řešíte výhradně obchodní záležitosti a hledáte nástroj, který vám usnadní jejich správu. Pokud vedle toho potřebujete vytvářet projekty nikoliv obchodního charakteru, vyzkoušejte Lamael. V tom můžete spravovat nejen své obchodní případy, ale také úkoly, projekty, aktivity a kontakty. Lamael byl vytvořen pro týmy všech velikostí i jednotlivce, díky čemuž nebudete limitováni, pokud se váš tým v průběhu času rozroste. Prostřednictvím tohoto nástroje můžete rychle sdílet informace i soubory se svými kolegy.
Doufám, že jste v tomto článku našli odpovědi a představa o obou aplikacích je teď mnohem jasnější. Přečtěte si také srovnání Lamaelu a Trella, Lamaelu s Monday.com, Lamaelu a Asany, Lamaelu a Jiry, Lamaelu a Wriku, Lamaeulu se Smartsheet nebo Lamaelu a Slacku. V příštím článku se můžete těšit na porovnání Lamaelu a Togglu.