Toto je desátý článek ze série velkého srovnávání nejznámějších aplikací využívaných pro projektový management, organizaci a komunikaci v týmu nebo vykazování práce, zkrátka všech nástrojů, se kterými se nejčastěji setkáte, když potřebujete řídit aktivity v pracovní skupině.
Celkově se můžete těšit na 13 článků naplněných informacemi o funkcích, které tyto aplikace nabízejí, v přehledném a jednotném formátu, a nakonec se dočkáte i bonusu v podobě souhrnného článku o všech testovaných aplikacích.
O srovnávání projektových nástrojů
Lamael programujeme, aby byl nejlepší. Proto bereme v potaz nejen skutečné potřeby freelancerů a firem, ale zároveň jsme pečlivě prozkoumali naši konkurenci. Vzali jsme to, co nám připadalo dobré, a přidali věci, které nám u ostatních projektových nástrojů chyběly. Hlubokou rešerši, při níž jsme prošli všechny aplikace a porovnali předem stanovená kritéria, vám představujeme i v sérii našich článků o rozdílech mezi Lamaelem a zbytkem projektového světa.
Chcete se dozvědět více o naší motivaci? Přečtěte si článek o tom, proč srovnání děláme. Změnila se nějaká aplikace? Dejte nám vědět, informace rádi upravíme. Chcete se podělit o svůj názor? Napište nám e-mail nebo se potkáme na Facebooku či LinkedInu. Chybí vám nějaká funkce? Rádi je pro vás doprogramujeme. Záleží nám totiž na tom, aby vám Lamael padl na míru.
První dojem z Lamaelu a Evernote
Zatímco Lamael byl vyvinut jako projektový nástroj „vše v jednom“, Evernote nabízí pouze funkci poznámkového bloku a není možné využít ho k celkovému řízení projektů a delegování úkolů.
Lamael je task management nástrojem, prostřednictvím kterého můžete organizovat týmy, spravovat projekty a řídit zdroje. Na první pohled je zřejmé, že byl vyvinut podle reálných potřeb podnikatelů, jelikož nabízí všechny funkce potřebné k řízení byznysu.
Evernote není aplikací pro projektové řízení, ale nabízí řadu funkcí pro tvorbu, organizaci a personalizaci poznámek.
Oba nástroje jsou dostupné ve formě webového rozhraní i mobilní aplikace. Lamael i Evernote tak máte po ruce kdekoliv a kdykoliv.
Uživatelské prostředí a jazyk
S onboardingem vám v případě obou nástrojů pomůže podpora.
U Lamaelu můžete využít 30 minut konzultace zdarma nebo se obrátit na experty, kteří nastaví vaše firemní procesy, aby vše hladce fungovalo. Pokud chcete vše zvládnout svépomocí, jsou vám k dispozici rozsáhlé články Krok za krokem a detailní popis všech dostupných funkcí.
V případě Evernote můžete využít služeb komunitních leaderů, kteří vám věnují svůj čas i vědomosti. Zároveň jsou vám k dispozici certifikovaní konzultanti, kteří vám poskytnou důkladné školení křížem krážem celou aplikací. Pokud se raději spoléháte sami na sebe, můžete si projít Nápovědu, která je navíc v českém jazyce. Na rozdíl od nápovědy však zbytek aplikace česky není. Spustit ji můžete ve 24 světových jazycích.
Lamael byl vyvinut přímo v České republice, a proto je v tomto jazyce i celé prostředí včetně podpory. Přepnout můžete také do angličtiny, díky čemuž je nástroj vhodný i pro mezinárodní týmy.
Lamael je k dispozici ve třech cenových úrovních, přičemž jednotlivé varianty se liší velikostí úložiště a rozsahem funkcí. V případě Evernote vybíráte mezi verzí zdarma a dvěma zpoplatněnými balíčky. Jednotlivé varianty se liší velikostí úložiště, počtem zařízení k synchronizaci a rozsahem nabízených funkcí. V každém případě platí, že je můžete vyzkoušet na 30 dní zdarma.
Pro účely tohoto článku jsme se pustili do porovnání verzí Business.
Struktura projektů
Oba nástroje mají společné to, že jsou velmi intuitivní a jednoduché na ovládání. V aplikacích se nevyskytují žádná zbytečná tlačítka. Vše má svou jasně definovanou funkci, která je navíc detailně promyšlená.
Lamael nabízí rozsáhlé funkce pro správu úkolů, projektové řízení, vykazování času, fakturaci, týmovou spolupráci, práci s kontakty, řízení obchodních případů, práci se soubory a řadu dalšího. Jako obzvláště užitečné funkce se jeví fulltextové vyhledávání a možnost hlasových poznámek.
U poznámek zůstaneme. Ty jsou totiž tím hlavním důvodem, proč si stáhnout Evernote. Uživatelé v něm pracují na nástěnce, v rámci které si vytvářejí jednotlivé poznámky, pohodlně je umisťují do sloupců a třídí podle vlastních pravidel. Rozlišit je můžou širokou škálou barev, fontů a formátovacích nástrojů.
Práci v Evernote si můžete usnadnit díky funkci hlasových poznámek. Do aplikace si můžete své poznámky také naskenovat. Velkou výhodou je i možnost přidávat k poznámkám fotky, dokumenty PDF či Google Docs, tabulky a další soubory.
Funkce, které v Evernote postrádáte, si můžete doplnit díky integraci se Slackem, Outlookem, Google Drive, Microsoft Teams či Salesforcem. Poznámky můžete sdílet se svými kolegy. Nikdy nic nepromeškáte, protože vám aplikace bude posílat notifikace. Díky možnosti archivace a následného obnovení navíc o žádnou z poznámek nepřijdete.
Funkce Evernote, které si oblíbíte
Pokud chcete mít všechny své poznámky na jednom místě, je pro vás Evernote tou správnou volbou. Ať už se jedná o odškrtávací seznamy, psané či hlasové poznámky nebo třeba to-do listy, ke všemu vám bude stačit jediná aplikace.
Jednotlivé poznámky můžete doplnit také o soubory a různě je personalizovat díky možnosti výběru fontů a barevného zvýraznění. Každou poznámku rychle najdete díky fulltextovému vyhledávači.
Funkce Lamaelu, které si oblíbíte ještě víc
Lamael byl vyvinut tak, aby se dokonale přizpůsobil – freelancerům i podnikům. Najdete v něm vše nezbytné k řízení svého byznysu. Navíc si nástroj můžete nechat rozšířit o jakoukoliv funkci tak, aby ještě více odpovídal vašim individuálním potřebám.
S jednotlivými projekty můžete pracovat na časové ose nebo si je zobrazit pomocí Ganttova diagramu a Kanbanu. Záleží tedy jen na vás, s jakým zobrazením se rozhodnete pracovat.
Mnozí z vás jistě ocení i možnost fakturovat rovnou z aplikace. Pro jednotlivé projekty si totiž můžete stanovit hodinovou sazbu a čas strávený nad úkoly pár kliknutími vyfakturovat příslušnému klientovi.
Závěrem: Kdy využít Lamael a kdy Evernote
Evernote oceníte v práci, ve škole i v osobním životě. Bohužel jen do té míry, kdy si vystačíte s poznámkami. Pokud ovšem potřebuje řídit celý svůj byznys, neobejdete se bez task management nástroje. Tím je bezpochyby Lamael, který v sobě kombinuje funkce oblíbených aplikací pro projektové řízení. Jeho největší výhodou je, že máte vše na jednom místě a nemusíte složitě překlikávat mezi více nástroji.
Doufám, že jste v tomto článku našli odpovědi a představa o obou aplikacích je teď mnohem jasnější. Přečtěte si také srovnání Lamaelu a Trella, Lamaelu s Monday.com, Lamaelu a Asany, Lamaelu a Jiry, Lamaelu a Wriku, Lamaeulu se Smartsheet, Lamaelu a Slacku, Lamaelu a Pipedrive nebo Lamaelu a Togglu. V příštím článku se můžete těšit na porovnání Lamaelu a Notionu.