Toto je dvanáctý článek ze série velkého srovnávání nejznámějších aplikací využívaných pro projektový management, organizaci a komunikaci v týmu nebo vykazování práce, zkrátka všech nástrojů, se kterými se nejčastěji setkáte, když potřebujete řídit aktivity v pracovní skupině.
Celkově se můžete těšit na 13 článků naplněných informacemi o funkcích, které tyto aplikace nabízejí, v přehledném a jednotném formátu, a nakonec se dočkáte i bonusu v podobě souhrnného článku o všech testovaných aplikacích.
O srovnávání projektových nástrojů
Lamael programujeme, aby byl nejlepší. Proto bereme v potaz nejen skutečné potřeby freelancerů a firem, ale zároveň jsme pečlivě prozkoumali naši konkurenci. Vzali jsme to, co nám připadalo dobré, a přidali věci, které nám u ostatních projektových nástrojů chyběly. Hlubokou rešerši, při níž jsme prošli všechny aplikace a porovnali předem stanovená kritéria, vám představujeme i v sérii našich článků o rozdílech mezi Lamaelem a zbytkem projektového světa.
Chcete se dozvědět více o naší motivaci? Přečtěte si článek o tom, proč srovnání děláme. Změnila se nějaká aplikace? Dejte nám vědět, informace rádi upravíme. Chcete se podělit o svůj názor? Napište nám e-mail nebo se potkáme na Facebooku či LinkedInu. Chybí vám nějaké funkce? Rádi je pro vás doprogramujeme. Záleží nám totiž na tom, aby vám Lamael padl na míru.
První dojem z Lamaelu a ClickUpu
Lamael i ClickUp jsou plnohodnotnými projektovými nástroji pro velké týmy, menší skupiny i jednotlivce. Můžete prostřednictvím nich koordinovat projekty a organizovat týmy. Lamael navíc slouží i k řízení zdrojů. Oba nástroje jsou dobře strukturované a přehledné a jejich ovládání je intuitivní. Vše je doladěné do detailu a každá funkce má jasně definovaný význam.
K Lamaelu i ClickUpu se dostanete jak z webového prohlížeče, tak přes mobilní aplikaci. Svou agendu tak máte po ruce za každé situace.
Uživatelské prostředí a jazyk
Ani ClickUp nezměnil nic na skutečnosti, že je Lamael jediným nástrojem s českým prostředím i podporou. V ClickUpu si budete muset poradit anglicky.
Po spuštění ClickUpu na vás čeká bezplatná podpora, která je připravena zodpovědět vaše dotazy 24/7, a to včetně svátků a víkendů. Pomocnou ruku můžete využít i při samotné registraci, ke které máte k dispozici podrobné články i videa.
Ani Lamael nezůstal s onboardingem pozadu a připravil pro uživatele podrobné video návody a články Krok za krokem. O významu jednotlivých rozšíření si můžete přečíst v přehledu funkcí. Pokud chcete poradit s výběrem balíčku, obraťte se na expertní tým nebo podporu, u které za první půlhodinu konzultace nic nezaplatíte.
Při registraci do Lamaelu si můžete vybrat ze tří cenových úrovní podle toho, jak velké potřebujete úložiště a kolik členů týmu máte. Podobné je to i v případě ClickUpu, který má navíc základní verzi zdarma. U té je ovšem nutné počítat s tím, že se k řadě funkcí vůbec nedostanete. Je tedy vhodná spíše pro jednotlivce, který si chtějí vyzkoušet, jak jim projektový nástroj pomůže s vlastní produktivitou.
Pro účely tohoto článku jsme se pustili do porovnání Business balíčků.
Struktura projektů
U obou nástrojů se můžete těšit na vysokou míru personalizace díky možnosti zvolit si preferovaný způsob zobrazení vytvořených projektů. Na výběr máte Kanban sloupce, mezi kterými můžete přesouvat své záznamy podle předem definované priority. Další variantou je Ganttům diagram, který využijete zejména pro plánování navazujících projektů na časová ose. Takové zobrazení vám skvěle poslouží i pro případnou filtraci a fulltextové vyhledávání.
ClickUp toho svým uživatelům nabízí opravdu požehnaně, ale nenajdete v něm vše, co v Lamaelu. Máme na mysli funkce pro práci s kontakty, řízení obchodních případů a fakturaci. Lamael čerpá data z externích databází – při vytváření nového kontaktu vám stačí zadat IČO a všechny další údaje se vyplní automaticky díky napojení na ARES.
Lamael posunul časovou úsporu ještě o úroveň výš a dal uživatelům možnost vytvářet si hlasové poznámky. Ty umožňují zaznamenávat postřehy k jednotlivým úkolům a neztrácet čas jejich zapisováním.
ClickUp i Lamael podporují delegování úkolů. Na jedno kliknutí vytvoříte úkol, u kterého označíte vykonavatele. Díky tomu máte neustále přehled o tom, na čem který z kolegů momentálně pracuje. U obou nástrojů si můžete měřit čas strávený prací a poté ho vykazovat svým klientům. Lamael celý proces usnadnil tím, že přidal možnost stanovení hodinové sazby. Díky tomu vám k vytvoření výkazů stačí opravdu jen pár kliknutí.
Se členy týmu můžete komunikovat prostřednictvím firemní nástěnky a interního chatu.
Funkce ClickUpu, které si oblíbíte
Po spuštění vás nečeká žádné zdlouhavé nastavování – vše je připraveno a vy můžete začít. Prostředí si můžete personalizovat díky možnosti propojení s aplikacemi typu Outlook, Gmail a podobně. Na webu na vás čeká kompletní a podrobný průvodce celým nástrojem. S trochou nadsázky lze ovšem říct, že ho ani nebudete potřebovat, jelikož je celé prostředí ClickUpu dokonale strukturované a samotné ovládání plně intuitivní. Pokud vás k registraci nepřesvědčí prezentace společnosti, můžete si vyžádat demo verzi, která vám bude odemknuta do 24 hodin od zaslání požadavku.
Funkce Lamaelu, které si oblíbíte ještě víc
Lamael byl od základů vyvinut podle reálných potřeb podnikatelů, a tak v něm najdete opravdu vše, co potřebujete ke zvládnutí své každodenní pracovní agendy. Nebudete muset překlikávat mezi více nástroji a pamatovat si, jakou aplikaci k čemu využíváte. Vše totiž budete mít v Lamaelu, se kterým získáte přehled o aktuální fázi projektu i potřebné výstupy na jedno kliknutí.
Závěrem: Kdy využít Lamael a kdy ClickUp
Tým Lamaelu ani ClickUpu vás nenechá ve štychu. Celý onboarding je vymyšlený do nejmenšího detailu. V případě obou nástrojů máte k dispozici velký přehled funkcí, takže se nikdy nestane, že byste nevěděli, k čemu které rozšíření slouží. Ani v oblasti projektového řízení a správy úkolů jsme nezaznamenali výraznější rozdíly. Své aktivity si můžete zobrazit pomocí Kanbanu, Ganttova diagramu i na časové ose. Jednotlivé úkoly pak můžete delegovat, vytvářet k nim plnohodnotné podúkoly a stanovovat si u nich vlastní stav.
Hlavní rozdíly se týkají fakturace. Ta totiž v ClickUpu zcela chybí. Zároveň v něm nemáte možnost pracovat se svými obchodními případy a kontakty. Musíte tedy najít jinou aplikaci, která tuto mezeru zaplní. Nebo vsaďte na Lamael, ve kterém najdete opravdu vše.
Doufáme, že jste v tomto článku našli odpovědi a představa o obou aplikacích je teď mnohem jasnější. Přečtěte si také srovnání Lamaelu a Trella, Lamaelu s Monday.com, Lamaelu a Asany, Lamaelu a Jiry, Lamaelu a Wriku, Lamaelu se Smartsheet, Lamaelu a Slacku, Lamaelu a Pipedrive, Lamaelu a Togglu, Lamaelu a Notionu nebo Lamaelu a Basecampu. V příštím článku se můžete těšit na porovnání Lamaelu a FreshBooks.