Toto je jedenáctý článek ze série velkého srovnávání nejznámějších aplikací využívaných pro projektový management, organizaci a komunikaci v týmu nebo vykazování práce, zkrátka všech nástrojů, se kterými se nejčastěji setkáte, když potřebujete řídit aktivity v pracovní skupině.
Celkově se můžete těšit na 13 článků naplněných informacemi o funkcích, které tyto aplikace nabízejí, v přehledném a jednotném formátu, a nakonec se dočkáte i bonusu v podobě souhrnného článku o všech testovaných aplikacích.
O srovnávání projektových nástrojů
Lamael programujeme, aby byl nejlepší. Proto bereme v potaz nejen skutečné potřeby freelancerů a firem, ale zároveň jsme pečlivě prozkoumali naši konkurenci. Vzali jsme to, co nám připadalo dobré, a přidali věci, které nám u ostatních projektových nástrojů chyběly. Hlubokou rešerši, při níž jsme prošli všechny aplikace a porovnali předem stanovená kritéria, vám představujeme i v sérii našich článků o rozdílech mezi Lamaelem a zbytkem projektového světa.
Chcete se dozvědět více o naší motivaci? Přečtěte si článek o tom, proč srovnání děláme. Změnila se nějaká aplikace? Dejte nám vědět, informace rádi upravíme. Chcete se podělit o svůj názor? Napište nám e-mail nebo se potkáme na Facebooku či LinkedInu. Chybí vám nějaké funkce? Rádi je pro vás doprogramujeme. Záleží nám totiž na tom, aby vám Lamael padl na míru.
První dojem z Lamaelu a Basecamp
V obou případech se jedná o projektový nástroj, ale už na první pohled je zřejmé, že Basecamp nenabízí ani zdaleka tolik funkcí jako Lamael. Obě aplikace mají ovšem společné to, že se v nich rychle zorientujete, vše je přehledné a používání zcela intuitivní.
Prostřednictvím Lamaelu můžete řídit týmovou spolupráci, spravovat projekty i zdroje. Basecamp disponuje funkcemi pro správu úkolů, projektové řízení a spolupráci týmů. U mnohých rozšíření se ovšem nedá říct, že by byla propracovaná do detailu.
Přístup k Lamaelu a Basecampu máte jak z webového prohlížeče, tak přes mobilní aplikaci. Svou agendu tak máte k dispozici kdykoliv a odkudkoliv.
Uživatelské prostředí a jazyk
Uživatelům je v případě obou aplikací k dispozici rozsáhlá podpora.
V Basecampu se můžete podívat na videa, která jsou rozdělena do tematických okruhů. Zároveň se můžete přihlásit na školení s experty, kteří vám zodpoví veškeré vaše dotazy a poradí s onboardingem. K dispozici jsou i podrobné návody.
Noví uživatelé Lamaelu mohou za účelem onboardingu využít 30 minut konzultace zdarma. V rámci těch je zkušená podpora provede prvními kroky implementace aplikace, poradí, jak přistupovat k organizaci práce, a pomůže s orientací v obchodech a leadech. Pokud chcete vše zvládnout sami, můžete se podívat na video návody. Ty jsou umístěné jak v aplikaci, tak na Youtube. Vše potřebné je popsané i v článcích Krok za krokem a v rozsáhlém přehledu funkcí na stránkách Lamael.
Basecamp je k dispozici ve dvou verzích. Verze Personal je vhodná pro studenty, freelancery, podnikatele a další jednotlivce. V tomto režimu můžete vytvářet jen omezený počet projektů a čekají vás i další úskalí v podobě 1GB úložiště. Verze Business pak zahrnuje řadu rozšíření pro týmovou spolupráci a projektové řízení. Pokud nechcete kupovat zajíce v pytli, můžete si vše vyzkoušet na 30 dní zcela zdarma a bez závazků.
Lamael je k dispozici ve třech cenových úrovních. Liší se množstvím dostupných funkcí a velikostí úložiště. Pro účely tohoto článku jsme se pustili do porovnání verzí Business.
Lamael je celý v češtině. Výhodou je, že si celý nástroj můžete přepnout i do angličtiny a pohodlně tak pracovat v rámci mezinárodních týmů. Basecamp je dostupný pouze v anglickém jazyce.
Struktura projektů
Basecamp disponuje všemi nezbytnými funkcemi pro projektové řízení. Výjimkou je ovšem možnost zvolit si formu zobrazení svých projektů. Pracujete zde na časové ose. V Lamaelu se svými úkoly pracujete nejen na časové ose, ale můžete si je zobrazit i pomocí Kanbanu a Ganttova diagramu.
Ani z pohledu úkolů se nástroje nemohou rovnat. V Basecampu je můžete tvořit, delegovat, plánovat a komunikovat u nich s kolegy, ale nemáte možnost tvořit plnohodnotné podúkoly, definovat u nich aktuální stav ani stanovit deadline pro splnění.
Z hlediska týmové spolupráce jsou nástroje srovnatelné. Uživatelé mají k dispozici firemní nástěnku i interní chat pro rychlé sdílení informací. Tím ale veškerá podobnost končí. V Basecampu totiž nemůžete řídit obchodní případy, pracovat s kontakty, vykazovat čas ani ho následně fakturovat klientům. Velmi omezená je zde i práce se soubory. Máte k dispozici globální úložiště, v rámci kterého můžete jednotlivé soubory spravovat, ale nemůžete k nim přidávat štítky, otevřít si náhled nebo je odesílat e-mailem přímo z cloudu. Navíc na cokoliv v případě Basecampu kliknete, otevře se vám to v novém okně. Tato skutečnost brání tomu, abyste měli veškerou svou agendu přehledně na jednom místě.
Funkce Basecamp, které si oblíbíte
U Basecampu určitě oceníte to, jak rychle se v něm můžete naučit vše potřebné pro projektové řízení, správu úkolů a týmovou spolupráci. Veškeré funkce si můžete vyzkoušet v rámci 30denní trial verze. Toto období si můžete navíc na požádání prodloužit. Po zahájení zkušební verze se vám spustí dvě minuty dlouhé video, které vás provede úvodním projektem. Skvělé je i to, že po zakoupení Business verze platíte jednotnou cenu, což může být výhoda zejména pro velké nebo stále se rozrůstající týmy.
Basecamp můžete integrovat se svým kalendářem Google i Outlook a rychlostí blesku do něj importovat všechna svá data.
Funkce Lamaelu, které si oblíbíte ještě víc
U Lamaelu je zřejmé, že byl vyvinut podle reálných potřeb podnikatelů. Obsahuje od A do Z vše, co byste mohli k řízení svého podniku potřebovat – správu úkolů, vykazování času, fakturaci, nástroje pro týmovou spolupráci, práci s kontakty, řízení obchodních případů a práci se soubory. Všechny funkce jsou navíc podrobně popsané v přehledu, článcích i video návodech.
Lamael zahrnuje i řadu rozšíření, která vám práci ještě více usnadní. Takovými jsou hlasové poznámky, které si můžete ke svým projektům či úkolům nahrát i z mobilu, ať už se nacházíte kdekoliv. Lamael je také napojen na externí databáze, a tak svůj nový kontakt vytvoříte díky napojení na ARES nebývale rychle. Na pár kliknutí se napojíte také na české banky.
Závěrem: Kdy využít Lamael a kdy Basecamp
Basecamp využijte, pokud nemáte žádné zkušenosti s projektovými nástroji a chcete si zdarma vyzkoušet, jak fungují. Oceníte ho zejména v případě, kdy nepotřebujete řídit týmové aktivity, ale jste zvyklí pracovat samostatně a měsíčně vytvořit jen hrstku projektů.
Pokud ovšem hledáte nástroj, který bude při řízení podniku vaší pravou rukou a online kanceláří, vyzkoušejte Lamael. Ušetří vám spoustu času i nervů. Je totiž přehledný a intuitivní a najdete v něm naprosto vše, co byste měli za normálních okolností rozdělené do několika samostatných nástrojů.
Doufám, že jste v tomto článku našli odpovědi a představa o obou aplikacích je teď mnohem jasnější. Přečtěte si také srovnání Lamaelu a Trella, Lamaelu s Monday.com, Lamaelu a Asany, Lamaelu a Jiry, Lamaelu a Wriku, Lamaelu se Smartsheet, Lamaelu a Slacku, Lamaelu a Pipedrive, Lamaelu a Togglu nebo Lamaelu a Notionu. V příštím článku se můžete těšit na porovnání Lamaelu a ClickUpu.