Lamael je nástroj, se kterým zvládnete pokrýt aktivity celé firmy. Stačí nakouknout do přehledu podporovaných funkcí a máte jasno, že s lamou prostě vyřešíte vše. U každé aplikace pro řízení projektů nebo jakýkoliv task management je ale vždycky důležité i provedení, uživatelská přívětivost a nasazení do provozu. Jak a proč se tedy zabydlují týmy právě v Lamaelu?

 

1* Týmové workflow a zakázky v projektech

Podnikání na volné noze je skvělé, protože řídíte svůj čas a máte možnost vybírat si zakázky i klienty.  Typickým úskalím jsou ale neproplacené hodiny, které věnujete zákazníkům, protože s nimi chcete mít dobrý vztah nebo si jednoduše nestíháte zapisovat každé přečtení e-mailu. Dalším ze série příběhů o „přátelství mezi lamou a podnikatelem“ je ten o freelancer business developerovi, který se jednoho dne „hecnul“ a začal trackovat svůj čas strávený na úkolech. Po propojení všech souvisejících aktivit se ukázalo „černé na bílém“ (nebo spíš barevné na modrém pozadí aplikace), že vyřizování všech „malých“ požadavků zabere měsíčně několik nefakturovaných hodin práce navíc.

Lamael totiž zvládne propojit údaje o e-mailové korespondenci, schůzkách a úkolech do automatizovaných výkazů práce. Pak už jen zbývá využít informace a vykazovat opravdu celý odpracovaný čas.

 

2*  Řízení projektů a time management

Situaci, kdy se malá firma začne dynamicky rozrůstat, vítá každý majitel. Se změnami v přísunu zakázek se ale mění i nároky na interní komunikaci, organizaci a práci s daty. Pokud jste se někdy dostali do pozice nováčka nastupujícího do organicky se rozrůstajícího start-upu, tak si jistě vzpomenete, jak je složité zapojit se. Proč? Protože v malých týmech má každý člen svou část projektu, o kterou se stará, a když chcete spolupracovat, musíte mu „užírat drahocenný čas“ svými dotazy. Veškeré informace se skladují tam, kde je někdo historicky uloží, takže samostudium „obvyklých firemních procesů“ nikam nevede.

Lamael tímto způsobem nastoupil do jednoho týmu spolupracujích freelancerů a nyní jim pomáhá poskládat ze střípků důležité know-how a nasbírané zkušenosti. Velkým plusem jsou pro tento tým hlavně štítky a obchodní pipeline k narůstajícímu počtu poptávek.

 

3* Co třeba vyměnit aplikaci pro řízení projektů?

Existují i týmy, kde členům do e-mailů chodí notifikace z aplikace pro projektové řízení, ale zpracování zadaných úkolů probíhá někde úplně jinde. Důvody jsou různé. V prostředí některých projektových nástrojů se prostě a jednoduše „na první dobrou“ ztratíte. Některá CRM nemají potřebné funkce. Podobně to bylo i v případě firmy, která sice používala jeden ze známých systémů, ale o správu databáze kontaktů, tvorbu nabídek a interní chat se staral strýček Google a fialový přítel Slack.

Nakonec se firma rozhodla vyměnit CRM za Lamael a firemní komunikace dostala svůj řád, vznikla dokonce firemní nástěnka a veškeré kontakty se roztřídily.

 

A jak to vypadá u vás?

Možná ještě žádné CRM, ERP ani nic podobného nemáte. Možná máte něco, co používají 2–3 členové týmu a zbytek „utíká“ jinam. Pokud jde o interní komunikaci a projektové řízení, pak vždy platí, že „systém je kámoš“. Lamael vznikl, aby propojil všechno užitečné z již existujících aplikací. Přečtěte si, jak to celé začalo a proč vznikají i články se srovnáním nástrojů pro projektový management, a třeba se rozhodnete připojit k lamě.

Související témata

Související články

6 tipů pro vybudování úspěšného start-upu

6 tipů pro vybudování úspěšného start-upu

Sdílení a správa dokumentace v projektovém řízení: 4 tipy, jak si ulehčit práci

Sdílení a správa dokumentace v projektovém řízení: 4 tipy, jak si ulehčit práci

Novinka: Přístup k záznamům o aktivitách v Lamaelu

Novinka: Přístup k záznamům o aktivitách v Lamaelu

Aneta


Aneta miluje moderní technologie a ráda je používá pro automatizaci práce a týmovou spolupráci. Vyznává ideu svobodné firmy a osobní nezávislosti. Ráda je v pohybu a vždy hledá cesty, jak může práci svou i svých kolegů zjednodušit.

Aneta

Přidejte komentář


{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}