Jedním z důležitých parametrů kontaktu v databázi Lamaelu je jeho stav. Podle přiřazeného stavu se kontakty třídí do skupin – dodavatel, potenciální zákazník, nový kontakt apod. V tomto návodu zjistíte, jak upravovat stavy u více kontaktů najednou nebo jak je hromadně smazat.
Začněte přepnutím do okna „Kontakty“ v hlavním menu. Kontakty se zobrazí v grafické podobě karet. Klikněte na ikonu se symbolem řádků v šedé liště pod hlavním menu pro zobrazení v řádcích.
V tomto náhledu má každý kontakt na začátku svého řádku checkbox. Kliknutím zaškrtněte checkboxy u kontaktů, které chcete upravit. Potom klikněte pravým tlačítkem v řádku jednoho z označených kontaktů. Otevře se roletka s nabídkou stavů. Kliknutím na požadovaný stav jej nastavíte. V roletce najdete také možnost vybrané kontakty hromadně smazat či duplikovat.
Nabídku stavů jednoduše rozšíříte o vlastní kategorie. Klikněte na ozubené kolečko v šedé liště úplně vpravo a v roletce, která se otevře, klikněte na možnost „Vlastní stavy“.
Otevře se okno s přehledem aktuálně používaných stavů. Pod existujícími stavy je umístěné zelené tlačítko „Přidat“, na které klikněte.
Do přehledu stavů se přidá prázdný řádek, kam napíšete název nového stavu. Vedle názvu je i nepovinná kolonka pro doplnění lhůty určující, jak dlouho může kontakt v tomto stavu setrvat. Po zapsání nového stavu uložte změny.
Práce se stavy u kontaktů souvisí se schůzkami a termíny. K tomuto tématu si přečtěte zpracovaný návod Jak evidovat schůzky a termíny spojené s kontakty v Lamaelu a nebo článek Jak evidovat schůzky a termíny spojené s kontakty s praktickými postřehy.