Pokud máte zákazníka, který si od vás objednal například poskytování pravidelné technické podpory, usnadní vám opakovaná a automatizovaná fakturace spoustu času.
Automatizované vystavování faktur nebo zálohových faktur nastavíte jako šablonu v okně „Prodej“. Klikněte na ikonu tří čar a v roletce s nabídkou vyberte možnost „Šablony“. Potom klikněte na zelené tlačítko „Nový záznam“.
Otevře se dialogové okno, ve kterém nastavíte šablonu pro opakovanou fakturaci. Doplňte odběratele tak, že začnete psát jeho název do pole „Odběratel“. Zapne se našeptávač, ze kterého vyberete odpovídající možnost.
Pokud odběratele ještě nemáte uloženého ve svých kontaktech v Lamaelu, přidejte ho kliknutím na tlačítko „Adresa“.
V dialogovém oknu s adresami vyplňte pole IČO a klikněte na tlačítko „Ares“ v řádku. Zbylé fakturační údaje se vyplní z údajů v obchodním rejstříku.
Potom scrollujte dolů a klikněte na tlačítko „Uložit kontakt“.
Když je odběratel vyplněný, scrollujte dolů k nastavení automatické fakturace.
Kliknutím do pole „Druh nového dokladu“ se otevře nabídka, ze které vyberte možnost Faktura nebo Zálohová faktura. V řádku pod touto volbou následně doplňte datum, kdy má být vystaven první doklad.
V dalším řádku doplňte datum, kdy bude vystaven poslední doklad. Potom klikněte do dalšího řádku s názvem „Četnost“ a zvolte frekvenci, s jakou budou doklady vystavovány.
Přidejte položku nebo více položek, které chcete pravidelně fakturovat.
Pokud k pravidelné fakturaci položek chcete připočíst také vykázané hodiny práce, které evidujete pro stejného odběratele, zaškrtněte checkbox pro funkci „Zahrnout také všechny nevyfakturované výkazy daného odběratele (a projektu)“. Lamael umí vystavené faktury a zálohové faktury posílat automaticky na email odběratele. Pokud chcete funkci aktivovat, zaškrtněte i druhý checkbox s funkcí „Vystavený doklad rovnou odeslat“.
Pokud je pro vás toto téma důležité, přečtěte si také článek s úvahou Jak nastavit opakovanou fakturaci.