Víte, že každý zapomenutý a nevyužitý kontakt je ztracená obchodní příležitost a to znamená ztracené peníze? Víte, že získat nový kontakt a zákazníka je mnohem dražší, než si ho udržet? Pozor, bavíme se tady o skutečně velkých penězích.

Na získání nového kontaktu jste vynaložili velké peníze. Zaplatili jste za reklamu a jen zlomek lidí, kteří reklamu viděli se staly vašimi kontakty. Možná jste se účastnili konference či networkingové schůzky a to vás stálo to nejcennější, váš osobní čas. Pokud získaný kontakt nevyužijete, dělali jste to všechno zbytečně. Vyhazujete peníze oknem.

Nový kontakt nenakoupí

Ano, je to tak. Nový kontakt většinou není připraven u vás hned nakoupit. Viděl vás poprvé, a často také naposledy. S novým kontaketem je třeba systematicky komunikovat, předávat mu hodnotný obsah, vzbudit jeho zájem, touhu, ukázat mu svůj přínos právě pro něj a řešení jeho problému. Většina podnikatelů a firem ale s kontakty takto nepracuje a tak přichází o 90% svých možných prodejů. Jste mezi nimi?

Zacházíte s vašimi kontakty skutečně efektivně a nebo je necháte zmizet v propadlišti zapomnění? Schválně, kde máte vizitky z poslední schůzky? A co maily, ztrácíte čas vyhledáváním kontaktů v přijaté poště?

Staňte se mistrem kontaktů

Dost bylo zbytečné práce! Zkuste věnovat trochu času shromáždění kontaktů na jedno místo. Ano, bude to nějakou dobu trvat, než projdete veškeré vizitky, maily, faktury, dodací listy, papírky po kapsách i v diářích a něco už možná nenávratně zmizelo v pračce či v koši na odpadky. Nevadí. Nyní se stáváte mistrem v práci s kontakty, což vám výrazně zrychlí komunikaci a zefektivní chod firmy. Systematická práce s kontakty je důležitá, jak pro vás osobně, tak pro chod celé firmy. Proč?

Každý kontakt je cenný a užitečný. Když ne ihned, dost možná v budoucnu. A hlavně, kontakty generují zisk. I přes rychlost moderní doby a virtuální vymoženosti stále platí, že nejlepší je osobní kontakt a skutečný osobní zájem. Váš zákazník, klient či spolupracovník si nejvíce cení toho, že si ho pamatujete a přesně víte, kdy jste spolu mluvili naposledy a o čem jste se bavili. Tím, mimo jiné, získáte výhodu oproti ostatním.

Jak efektivně pracovat s kontakty?

  • shromážděte veškeré kontakty na jednom místě
  • rozdělte je do kategorií (klient, dodavatel, odběratel, zájemce, …)
  • ke každému kontaktu si zapište poznámky, o co měl zájem, kdy jste se setkali, …
  • vytvořte si systém – databázi kontaktů
  • databázi udržujte živou – zapisujte vše aktuální včetně poslední schůzky

Vytvořte si databázi kontaktů

Kontakty v šuplíku nebo v e-mailech vám nic nevydělají. Potřebujete systém. Systematická a aktuální databáze kontaktů je pro každou firmu základem, ze kterého se dá těžit neustále. Opravdu velmi důležité je, aby databáze byla aktuální, systematická a u každého kontaktu byl záznam o aktivitách, poslední schůzce a co bylo jejím obsahem. I kdybyste na to byli sami, nebudete si všechny vaše kontakty a schůzky pamatovat. Pokud máte team, bez efektivního sdílení kontaktů a obchodních informací se neobejdete.

Nechte to na lamu

Lamael vám přichází na pomoc se systematickým, přehledným a jednoduše ovladatelným řešením. Agenda „Kontakty“ vám poskytne prostor pro vytvoření jednoduché a systematické databáze, kterou můžete mít kdykoli po ruce v mobilu nebo na PC.

Zaznamenaný kontakt si zařaďte do kategorie, dejte mu štítek, abyste věděli, jaký druh kontaktu to je. Vše důležité si zapište do poznámky, kterou máte přímo u kontaktu. Také si tam můžete zapisovat kdy jste se sešli a co bylo předmětem setkání. Velmi šikovné je zapisovat si vždy datum a obsah poslední schůzky.

Máte k dispozici celou historii komunikace a kdykoli se k ní můžete vrátit a jste tzv. v obraze. To se hodí zejména u kontaktů, které máte do budoucna nebo v zásobě. Co je nejdůležitější, zapište si vždy, na čem jste se dohodli a co jste slíbili. Nemůže se tak stát, že byste v pracovním zápalu na něco zapomněli.

Informace o kontaktech můžete sdílet i s celým teamem a nemusíte posílat zápisy nikomu zvlášť. Vše je tak přehledně na jednom místě.

Založte si účet zdarma na 30 dní ještě dnes!

[thrive_link color=’orange’ link=’https://app.lamael.com/register’ target=’_blank’ size=’medium’ align=”]Založit účet ZDARMA[/thrive_link]

Související témata

Související články

Vzdálená spolupráce: 4 způsoby, jak efektivně řídit tým na dálku

Vzdálená spolupráce: 4 způsoby, jak efektivně řídit tým na dálku

Souboj dvou metodik: Je lepší waterfall, nebo agile?

Souboj dvou metodik: Je lepší waterfall, nebo agile?

Virtuální týmy v nové éře: 5 inovativních strategií pro efektivní práci na dálku

Virtuální týmy v nové éře: 5 inovativních strategií pro efektivní práci na dálku

Martin Pavlík


Zakladatel a majitel ve firmě QUITEC s.r.o., tvůrce projektu Lamael. Miluje nové technologie a jeho zálibou je zjednodušování podnikání, práce a života pro dosažení vyšších zisků, více radosti a osobního štěstí.

Martin Pavlík

Přidejte komentář


{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}