Úkoly a jejich řízení jsou základ pro dobré fungování firmy navenek (směrem k zákazníkům) i směrem dovnitř (organizace předchází sporům v týmu).
V Lamaelu ovládáte úkoly v kartě „Úkoly“, kterou najdete v základním menu – ve webovém rozhraní na horní liště.
V mobilní aplikaci pod třemi čarami v levém horním rohu.
K vytvoření úkolu potřebujete zadat projekt, popis a osobu, které úkol přiřazujete (můžete to být i vy sami).
Kontrolu hotových úkolů provedete přes volbu „Mnou zadané hotové“ po rozbalení roletky na pracovní liště.
Pro lepší orientaci ve velkém počtu úkolů použijte zobrazení úkolů v řádcích.
Pokud by vás zajímalo pár tipů na používání, pak zkuste následující:
1. Pokud ještě žádný projekt nemáte vytvořený, tak přímo při zadávání nového úkolu můžete založit například projekt „Nezařazené úkoly“. Později úkoly přeřadíte, kam bude potřeba.
2. Úkoly v Lamaelu umožňují sdílet bližší informace o průběhu jejich zpracování v procentuálním vyjádření. Pokud vedete tým, ve kterém je důležité hlídat termíny, můžete definovat,co si představujete pod každým milníkem a do úkolu to zapsat.
Kromě popisu úkolu máte k dispozici i kolonku „zadání“, ve které doplníte k úkolu další informace. Doporučuji následně odškrtnout možnost „Zobrazit náhled zadání v přehledu“. Řešitel na první pohled uvidí nejen popis úkolu, ale i poznámku navíc. Pomůže mu to například tehdy, pokud je před samotným řešením úkolu nutné něco ověřit (například klíčovou informaci, oprávnění apod.).
3. Pokud máte v týmu nováčky, pak možná potřebujete zkontrolovat určitou fázi při plnění úkolu. Nejsnazší cestou je přidání aktivity k úkolu.
Například můžete naplánovat termín, kdy s nováčkem proberete návrhy řešení úkolu, které připravil.
V kalendáři řešitele se zobrazí odevzdání úkolu u konkrétního data i termín související aktivity.
Tip na konec:
Kompletní informace o vytváření úkolů najdete ve videonávodu , který otevřete přes ikonu s otazníkem v pravém horním rohu aplikace Lamael.