Nabídky, objednávky a faktury jsou běžnou součástí administrativy každé firmy. Vystavení takového dokladu a jeho správa by proto mělo být co nejsnazší a nejrychlejší. V tomto návodu si prohlédnete, jak to všechno vyřešit v aplikaci Lamael.
Všechny prodejní dokumenty se spravují v okně „Prodej“ v hlavním menu. Přepněte do tohoto okna a následně klikněte na ikonu se třemi čarami v šedém pruhu pod hlavním menu. Rozbalí se roletka s nabídkou, ve které klikněte na možnost podle toho, jaký dokument chcete vytvořit. V tomto návodu začneme s nabídkami.
Po výběru typu dokumentu se zobrazí náhled k dané možnosti (nabídky, objednávky, dodací listy a podobně). Teď klikněte na zelené tlačítko „Nový záznam“.
Otevře se dialogové okno, ve kterém doplníte potřebné údaje. Odběratele zapíšete s pomocí našeptávače – začněte psát do kolonky název a Lamael vám nabídne firmy, ze kterých si kliknutím vyberete. Doplňte také číslo dokladu, Lamael bude pokračovat s označováním dalších dokumentů podle číselné řady. Doplňující údaje k nabídce zadáte po kliknutí na šedé tlačítko „více“ pod kolonkou „Způsob úhrady“.
Po kliknutí na tlačítko „více“ se otevřou dodatečné kolonky pro zadání dodavatele, bankovních údajů nebo jazyka, ve kterém bude nabídka vystavená.
Pod řádky s údaji je velké zelené tlačítko pro přidání položek nabídky. Po kliknutí se přidá řádek pro zapsání nové položky.
Nabídky, objednávky a faktury jednoduše pošlete zákazníkům (kolegům nebo i sobě) na e-mail kliknutím na ikonu obálky v levém spodním rohu dialogového okna.
Dialogové okno pro zadání objednávky je téměř shodné s oknem pro nabídku, liší se pouze detaily. V základních údajích je na místě pro platnost nabídky datum pro dodání objednávky. I tady najdete doplňkové údaje pod šedým tlačítkem „více“.
V detailech objednávky najdete kolonky pro zapsání údajů o nabídce, která objednávce předcházela.
Prostředí pro fakturaci má s nabídkami a objednávkami shodné rozmístění polí k doplnění údajů.
Tip nakonec: Pokud nabídku, objednávku nebo fakturu pošlete zákazníkovi na e-mail, propíše se záznam o této vaší interakci automaticky do karty zákazníka v Lamaelu.
Pokud jste dočetli až sem, pak nejspíš oceníte i navazující návod Jak nastavit opakovanou fakturaci nebo návod Jak evidovat faktury a objednávky bezpapírově.