Kdo umí nejlépe organizovat čas a úkoly? Náš kalendář, věrný pomocník každého podnikatele. Organizuje nám den, týden a často i celé měsíce. Kolikrát ví lépe než my sami, co budeme zítra dělat a jestli máme o víkendu čas. V dnešní moderní době opravdu není nutné vše držet v našich hlavách či papírových notýscích a riskovat, že sem tam něco vypadne a zapomeneme na důležitou schůzku. I v organizaci času a našich aktivit je však nutné mít systém. Ne proto, abychom se svazovali, ale proto, abychom náš čas využili opravdu efektivně a smysluplně.
Jak efektivně organizovat svůj čas?
Zvolte si systém, který je pro vás příjemný a dobře se v něm orientujete
- Například kalendář v telefonu, který je ideálně propojený s našimi e-maily, poznámkami a veškerou agendou. Je vždy po ruce a základní organizační věci zvládá.
Mějte vše na jednom místě
- Zkuste mít veškerou agendu propojenou s kalendářem, úkoly a ideálně i s poznámkami. Ušetříte čas a nic Vám neunikne.
Zamyslete se nad tím, co a jak chcete organizovat
- Základem je oddělit pracovní agendu od osobní, aby se všechny úkoly a schůzky nemíchaly dohromady.
- Určitě si zvolte kategorie např. schůzky, úkoly, aktivity atd. a jasně si je odlište. Tak při prvním pohledu uvidíte, kolik máte schůzek, jaké úkoly a aktivity vás daný den čekají.
Určete si priority a buďte důslední
- Zejména u úkolů a aktivit je dobré vědět, jakou mají prioritu a podle toho si je správně řadit, aby na sebe dobře navazovaly a jejich realizace byla hladká.
- Zkuste si zapisovat opravdu vše, co máte udělat a sledovat si čas. Za pár dní si na to zvyknete a na konci měsíce budete mít výsledky práce i s časovou dotací po ruce.
Sledujte časovou dotaci
- Jeden z nejdůležitějších bodů. Sledujte, kolik Vám jaký úkol a aktivita zabere času.
- Získáte tak přehled a snadno si vytvoříte fungující systém, který časově dobře zvládnete. Odhadnete dopředu, kolik času co zabere, a žádná hodina práce Vám již neunikne.
Díky tomu můžete lépe plánovat časový rozvrh a navazující aktivity nejen pro sebe, ale i pro své zaměstnance. Už si žádnou práci nezapomenete vykázat a vše máte na jednom místě ihned k dispozici. Jednoduše synchronizujete Google kalendář a Lamael a on vám to spočítá Zároveň umí oddělit soukromou událost od té pracovní a zvolené kategorie odlišit i barevně. Prostě organizátor, jak má být.
Vyzkoušejte zdarma, co vše Lamael umí zde: https://app.lamael.com/registrace