Jednou z nových funkcí Lamaelu jsou zakázkové listy. Slouží k tomu, abyste měli nejen dokument o dodání produktů a služeb, ale i potvrzení ověřené podpisem zákazníka. Vše tak můžete mít rovnou v systému a nemusíte nic tisknout, podepisovat, skenovat a ukládat. Podepsaný zakázkový list můžete rovnou odeslat na klientův e-mail, aby i on měl svoji kopii. 

Zakázkové listy naleznete v agendě Prodeje, v záložce Dodáky. 

Dodací listy

Po kliknutí na Nový záznam se vám otevře nabídka se dvěma možnostmi: 

Novy zaznam

  1. Dodací list – jednodušší varianta dokumentu, která neobsahuje všechny informace ze zakázkového listu. Dodací list je určený čistě na dodání zboží. 
  2. Zakázkový list – obsahuje vše, co najdete v dodacím listu, a navíc i možnost přidání služeb, podpisu nebo dodatečných informací, které musí váš zaměstnanec nebo klient vyplnit.

Zakázkový list musí obsahovat několik informací. Vždy je nutné vyplnit odběratele – tedy firmu, nebo osobu, které zboží dodáváte. S tím se pojí i dodací adresa, kde došlo k předání a měl by být vyplněný i termín. 

Zakázkový list můžete propojit s určitým projektem, který vám bude Lamael automaticky našeptávat z již vytvořených projektů. List se vám potom zobrazí v dokumentech projektu a částku za zboží a služby se najdete v budgetu. 

Zakazkovy list

Dalším krokem je vyplnění produktů a služeb. Produkty jsou automaticky propojeny se skladem, cena se vám tedy vyplní automaticky. Můžete ji ale také kdykoliv ručně přepsat a změnit.  

Do služeb přidejte vše, co nesouvisí se skladem. Např. instalace, cesta nebo školení. 

Položky také můžete načíst hromadně za pomocí EAN kódů (produkty musí mít vyplněný EAN kód). 

Produkty a sluzby

V následující části zakázkového listu máte možnost zadat dodatečné informace, které musí váš zaměstnanec v místě zakázky vyplnit – ty je potřeba si nejprve nadefinovat. Jejich nastavení najdete po kliknutí na ozubené kolečko v záložce Dodáků – v nabídce Vlastní pole zakázek. 

vlastni pole

Informace mohou mít dvě podoby: 

  1. Víceřádkové zobrazení využijete v případě, že chcete, aby měl zaměstnanec v terénu možnost situaci popsat detailněji. V případě zakázkového listu na obrázku níže to bude Popis technologie. 
  1. Zaškrtávací pole využijete v případech, kdy byl zákazník byl poučen o používání zařízení, že proběhla instalace apod. 

Samotné nastavení těchto informací je plně na vás. 

zakšrtávací a viceradkove

V zakázkovém listu se nám vše nyní zobrazí a při vytváření budete vždy vyzváni k vyplnění těchto dat. Pokud je necháte prázdné nebo nezaškrtnuté, z finální verze dokumentu zmizí. 

další informace

Předposledním krokem je samotný podpis. Ten vkládáte pomocí dotykové obrazovky. Zákazník vám může dokument přímo na místě  podepsat a vy nemusíte nic tisknout a scanovat. Podpis lze vložit na tabletu, mobilu nebo počítači (na něm lze podpis „nakreslit“ myší) – zkrátka všude, kde můžete Lamael otevřít. 

Před tím, než vám klient na místě vše podepíše, klikněte na tlačítko Náhled před podpisem. Otevře se vám dokument v podobě, v jaké by ho měl klient zkontrolovat. V této podobě nelze nic měnit a není vidět cena položek. 

Podpis klienta

Pokud má zákazník vyplněnou e-mailovou adresu, můžete mu dodací list rovnou i zaslat. Tlačítko pro zaslání dokumentu se nachází v dolní části dokumentu.  

podpis test

Související témata

Související články

6 tipů pro vybudování úspěšného start-upu

6 tipů pro vybudování úspěšného start-upu

Sdílení a správa dokumentace v projektovém řízení: 4 tipy, jak si ulehčit práci

Sdílení a správa dokumentace v projektovém řízení: 4 tipy, jak si ulehčit práci

Novinka: Přístup k záznamům o aktivitách v Lamaelu

Novinka: Přístup k záznamům o aktivitách v Lamaelu

Aneta


Aneta miluje moderní technologie a ráda je používá pro automatizaci práce a týmovou spolupráci. Vyznává ideu svobodné firmy a osobní nezávislosti. Ráda je v pohybu a vždy hledá cesty, jak může práci svou i svých kolegů zjednodušit.

Aneta

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}