Jednou z nových funkcí Lamaelu jsou zakázkové listy. Slouží k tomu, abyste měli nejen dokument o dodání produktů a služeb, ale i potvrzení ověřené podpisem zákazníka. Vše tak můžete mít rovnou v systému a nemusíte nic tisknout, podepisovat, skenovat a ukládat. Podepsaný zakázkový list můžete rovnou odeslat na klientův e-mail, aby i on měl svoji kopii.
Zakázkové listy naleznete v agendě Prodeje, v záložce Dodáky.
Po kliknutí na Nový záznam se vám otevře nabídka se dvěma možnostmi:
- Dodací list – jednodušší varianta dokumentu, která neobsahuje všechny informace ze zakázkového listu. Dodací list je určený čistě na dodání zboží.
- Zakázkový list – obsahuje vše, co najdete v dodacím listu, a navíc i možnost přidání služeb, podpisu nebo dodatečných informací, které musí váš zaměstnanec nebo klient vyplnit.
Zakázkový list musí obsahovat několik informací. Vždy je nutné vyplnit odběratele – tedy firmu, nebo osobu, které zboží dodáváte. S tím se pojí i dodací adresa, kde došlo k předání a měl by být vyplněný i termín.
Zakázkový list můžete propojit s určitým projektem, který vám bude Lamael automaticky našeptávat z již vytvořených projektů. List se vám potom zobrazí v dokumentech projektu a částku za zboží a služby se najdete v budgetu.
Dalším krokem je vyplnění produktů a služeb. Produkty jsou automaticky propojeny se skladem, cena se vám tedy vyplní automaticky. Můžete ji ale také kdykoliv ručně přepsat a změnit.
Do služeb přidejte vše, co nesouvisí se skladem. Např. instalace, cesta nebo školení.
Položky také můžete načíst hromadně za pomocí EAN kódů (produkty musí mít vyplněný EAN kód).
V následující části zakázkového listu máte možnost zadat dodatečné informace, které musí váš zaměstnanec v místě zakázky vyplnit – ty je potřeba si nejprve nadefinovat. Jejich nastavení najdete po kliknutí na ozubené kolečko v záložce Dodáků – v nabídce Vlastní pole zakázek.
Informace mohou mít dvě podoby:
- Víceřádkové zobrazení využijete v případě, že chcete, aby měl zaměstnanec v terénu možnost situaci popsat detailněji. V případě zakázkového listu na obrázku níže to bude Popis technologie.
- Zaškrtávací pole využijete v případech, kdy byl zákazník byl poučen o používání zařízení, že proběhla instalace apod.
Samotné nastavení těchto informací je plně na vás.
V zakázkovém listu se nám vše nyní zobrazí a při vytváření budete vždy vyzváni k vyplnění těchto dat. Pokud je necháte prázdné nebo nezaškrtnuté, z finální verze dokumentu zmizí.
Předposledním krokem je samotný podpis. Ten vkládáte pomocí dotykové obrazovky. Zákazník vám může dokument přímo na místě podepsat a vy nemusíte nic tisknout a scanovat. Podpis lze vložit na tabletu, mobilu nebo počítači (na něm lze podpis „nakreslit“ myší) – zkrátka všude, kde můžete Lamael otevřít.
Před tím, než vám klient na místě vše podepíše, klikněte na tlačítko Náhled před podpisem. Otevře se vám dokument v podobě, v jaké by ho měl klient zkontrolovat. V této podobě nelze nic měnit a není vidět cena položek.
Pokud má zákazník vyplněnou e-mailovou adresu, můžete mu dodací list rovnou i zaslat. Tlačítko pro zaslání dokumentu se nachází v dolní části dokumentu.