Pro pravidelnou komunikaci se zákazníkem potřebujete systematické plánování. Dobré vztahy podpoří dobrá dostupnost na telefonu či emailu a dodržení smluvených termínů. Pro obchodníka je velmi důležité mít pořádek v záznamech a přehled o tom, se kterým zákazníkem je třeba se spojit a kdy.

 

Synchronizace osobního kalendáře s CRM kalendářem

S rostoucí oblibou Google kalendáře se stále zmenšuje zájem o využití kalendářů integrovaných v CRM programu. Obchodník do CRM zapíše naplánovanou schůzku ke kontaktu, aby mohl vedoucímu reportovat svou práci se zákaznickou databází, ale následně si schůzku přepíše do svého kalendáře v telefonu, tedy do kalendáře od Googlu.

Dříve si obchodník na začátku týdne vytiskl ze CRM seznam vytipovaných zákazníků, naplánoval si a zrealizoval schůzky s nimi a následně jednou za týden přijel do kanceláře a zapsal výsledek schůzek zpět do CRM. Svět prodeje se ale změnil.

Nově vznikající programy a aplikace pro řízení projektů a obchodních aktivit jsou navržené tak, aby vyšly vstříc rostoucímu zájmu o flexibilitu použití v terénu (například v telefonu). Mimo jiné poskytují také možnost propojit soukromé a pracovní záznamy na jednom místě. Lamael oboustranně synchronizuje vlastní integrovaný kalendář s Google kalendářem, sdílí barevné rozlišení i označení ukončených aktivit a úkolů.

 

On-line schůzky a on-line kalendář

Dalším postupně se šířícím trendem jsou on-line schůzky a video-hovory. Významně šetří čas a jsou osobnější než pouhý telefonát. Navíc můžete propojit v jeden čas více osob z různých míst.

Moderní aplikace se dokážou mezi sebou propojit tak, že potenciální zákazník jednoduše otevře váš kalendář dostupný on-line a rezervuje si volný termín ve vámi připraveném rozvrhu. Vám se do kalendáře automaticky přidá událost a oběma stranám přijde pozvánka s odkazem pro připojení se k videohovoru v daný čas. Vše se zapíše do karty zákazníka v CRM, aniž byste se o to museli starat. Této funkčnosti docílíte například využitím kombinace aplikací Google kalendáře + Lamaelu + Calendly.

 

Závěrem – Přehled o historii komunikace

Ať už se jedná o jakýkoli druh komunikace se zákazníkem, nejdůležitější je mít záznamy o všech aktivitách pohromadě. Aplikace Lamael zapisuje každý odeslaný e-mail a každou schůzku či poslanou nabídku do karty kontaktu nebo firmy. Díky tomu, že jsou zápisy na jednom místě, můžete kontakty řadit podle data poslední provedené interakce, a proto se nikdy nezapomenete ozvat zákazníkům ve správný čas.

 

Související témata

Související články

Vzdálená spolupráce: 4 způsoby, jak efektivně řídit tým na dálku

Vzdálená spolupráce: 4 způsoby, jak efektivně řídit tým na dálku

Souboj dvou metodik: Je lepší waterfall, nebo agile?

Souboj dvou metodik: Je lepší waterfall, nebo agile?

Virtuální týmy v nové éře: 5 inovativních strategií pro efektivní práci na dálku

Virtuální týmy v nové éře: 5 inovativních strategií pro efektivní práci na dálku

Aneta


Aneta miluje moderní technologie a ráda je používá pro automatizaci práce a týmovou spolupráci. Vyznává ideu svobodné firmy a osobní nezávislosti. Ráda je v pohybu a vždy hledá cesty, jak může práci svou i svých kolegů zjednodušit.

Aneta

Přidejte komentář


{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}