Pro pravidelnou komunikaci se zákazníkem potřebujete systematické plánování. Dobré vztahy podpoří dobrá dostupnost na telefonu či emailu a dodržení smluvených termínů. Pro obchodníka je velmi důležité mít pořádek v záznamech a přehled o tom, se kterým zákazníkem je třeba se spojit a kdy.
Synchronizace osobního kalendáře s CRM kalendářem
S rostoucí oblibou Google kalendáře se stále zmenšuje zájem o využití kalendářů integrovaných v CRM programu. Obchodník do CRM zapíše naplánovanou schůzku ke kontaktu, aby mohl vedoucímu reportovat svou práci se zákaznickou databází, ale následně si schůzku přepíše do svého kalendáře v telefonu, tedy do kalendáře od Googlu.
Dříve si obchodník na začátku týdne vytiskl ze CRM seznam vytipovaných zákazníků, naplánoval si a zrealizoval schůzky s nimi a následně jednou za týden přijel do kanceláře a zapsal výsledek schůzek zpět do CRM. Svět prodeje se ale změnil.
Nově vznikající programy a aplikace pro řízení projektů a obchodních aktivit jsou navržené tak, aby vyšly vstříc rostoucímu zájmu o flexibilitu použití v terénu (například v telefonu). Mimo jiné poskytují také možnost propojit soukromé a pracovní záznamy na jednom místě. Lamael oboustranně synchronizuje vlastní integrovaný kalendář s Google kalendářem, sdílí barevné rozlišení i označení ukončených aktivit a úkolů.
On-line schůzky a on-line kalendář
Dalším postupně se šířícím trendem jsou on-line schůzky a video-hovory. Významně šetří čas a jsou osobnější než pouhý telefonát. Navíc můžete propojit v jeden čas více osob z různých míst.
Moderní aplikace se dokážou mezi sebou propojit tak, že potenciální zákazník jednoduše otevře váš kalendář dostupný on-line a rezervuje si volný termín ve vámi připraveném rozvrhu. Vám se do kalendáře automaticky přidá událost a oběma stranám přijde pozvánka s odkazem pro připojení se k videohovoru v daný čas. Vše se zapíše do karty zákazníka v CRM, aniž byste se o to museli starat. Této funkčnosti docílíte například využitím kombinace aplikací Google kalendáře + Lamaelu + Calendly.
Závěrem – Přehled o historii komunikace
Ať už se jedná o jakýkoli druh komunikace se zákazníkem, nejdůležitější je mít záznamy o všech aktivitách pohromadě. Aplikace Lamael zapisuje každý odeslaný e-mail a každou schůzku či poslanou nabídku do karty kontaktu nebo firmy. Díky tomu, že jsou zápisy na jednom místě, můžete kontakty řadit podle data poslední provedené interakce, a proto se nikdy nezapomenete ozvat zákazníkům ve správný čas.