Zdlouhavé vyplňování tabulek, zpracovávání reportů a milion proměnných, které snad ani není možné uhlídat. Tohle všechno si možná představíte pod pojmem projektové řízení. Takovým činnostem už naštěstí odzvonilo. Žijeme totiž v době moderních technologií, kdy je nejlepším kamarádem „projekťáka“ aplikace pro řízení projektů. Co to je a proč byste měli takový nástroj ve své firmě taky zavést? Na to se společně podíváme.
Software na řízení projektů – co to je?
Představte si aplikaci, která bude řídit vaši firmu v podstatě za vás. Sice ne doslova, ale některé činnosti jako třeba vytváření a vyplňování excelových tabulek nebo ruční vypisování faktur – to udělá hravě za vás. Slouží jako prostor, ve kterém můžete přehledně a jednoduše pracovat – plánovat projekty, zadávat práci, sledovat chod zakázek, evidovat zboží i fakturovat.
Většina aplikací pro projektové řízení funguje v cloudu – to znamená, že můžete veškerá data, dokumenty i soubory sdílet mezi sebou, a to odkudkoliv. Je to taky krok kupředu z hlediska fungování firmy. Díky tomuto softwaru totiž můžete nabízet občasný home office nebo zcela remote pozici, což jsou u zaměstnanců jedny z nejžádanějších firemních benefitů. Vyšší konkurenceschopnost na trhu práce ale není zdaleka to jediné, co vám taková aplikace přinese.
Vyšší efektivita, pořádek a méně práce – aneb proč začít používat aplikaci na řízení projektů ve své firmě
Věděli jste, že firmy utratí přibližně 11 % zdrojů na zbytečné procesy pramenící z nefunkčního projektového řízení? To může být pro mnoho podniků z dlouhodobého hlediska likvidační. Přitom by stačilo změnit přístup k plánování projektů a řízení týmu a vše by mohlo hladce fungovat. Jak? Přesuňte se do nástroje na řízení projektů – pomůže vám s následujícím:
1. Automatizace firemních procesů
Jakmile začnete používat aplikaci pro řízení projektů, věřte, že se k žádným tabulkám už nevrátíte. Tento nástroj vám totiž pohlídá všechno – můžete v něm nastavit jednoduchý proces všech zakázek a projektů a pak už jen sledovat, jak ho zaměstnanci plní. Některé činnosti, např. fakturaci lze dokonce úplně automatizovat. Vy tak jenom vytvoříte projekt (případně připravíte zadání), přiřadíte vykonavatele, ten následně vykáže odpracovaný čas, který můžete automaticky fakturovat klientovi. Ušetříte si tím čas i práci, kterou byste strávili zdlouhavým vysvětlováním a zadáváním práce v e-mailech nebo na schůzce.
2. Organizace práce a řízení týmu
Pokud máte pocit, že byste s takovým nástrojem netušili, zda má každý práci, a hlavně, jestli ji odvedl, tak jste na omylu. Naopak budete mít mnohem větší přehled nad tím, kdo na čem zrovna pracuje. Ke konkrétním zaměstnancům si totiž můžete nastavit jejich kapacitu a hodinovou mzdu. Díky tomu vám zabere organizace práce minimum času a u všech takových činností odpadnou hodiny strávené komunikací. Delegování úkolů můžete totiž udělat přímo v nástroji a danému uživateli přijde notifikace, že jste mu přiřadili práci.
Pokud si potřebujete sdělit důležité informace k projektu nebo úkolu, stačí označit uživatele a chatovat přímo u projektu. Každý tak ví, čeho se co týká a při realizaci nemusí nic složitě dohledávat.
3. Zvýšení efektivity práce
Z výše zmíněného je asi zřejmé, že software pro řízení projektů usnadňuje mnoho činností, a tím pádem i zvyšuje efektivitu práce. Abychom se ale bavili konkrétně – rádi s vámi budete sdílet slova podnikatelů, kteří začali využívat aplikaci pro řízení projektů Lamael:
- „Jsem rád, že mám nad vším kontrolu a práce mi jde mnohem rychleji od ruky. Nejvíc oceňuji mobilní aplikaci, která šetří čas i zaměstnancům a společně tak dokážeme udržovat ve všem pořádek,“ chválí Lamael Tomáš Koláček, jednatel společnosti TK Servis Technology.
- „Na jednom místě plánujeme, evidujeme objednávky i faktury a sledujeme plnění dílčích úkolů. Díky tomu máme neustálý přehled o efektivitě naší činnosti, průměrná délka plnění úkolů se zkrátila až o 60 % a my se můžeme věnovat rozvoji kultury a cestovního ruchu v Luhačovicích,“ říká o Lamaelu Jan Zavřel, ředitel Kulturního a kongresového centra Elektra.
- „Chod společnosti se výrazně zefektivnil a díky možnosti online přístupu do aplikace třeba i z mobilního telefonu jsou i terénní pracovníci schopní pružně reagovat na jakékoliv potřeby zákazníků přímo na místě,“ uzavírá Pavel Štyler, jednatel společnosti ENERGOSOL.
Pořád si nejste jistí? Zkuste 14 dní zdarma a uvidíte
Líbí se vám představa, že budete mít celou firmu na jednom místě, ale bojíte se, zda je to to pravé pro vás? Vyzkoušejte Lamael na 14 dní zdarma a na vlastní kůži si vyzkoušejte, co všechno umí. Díky tomu zjistíte, zda by vám opravdu pomohl. Pokud by vám v něm některé funkce chyběly, umíme doplnit funkcionality přesně podle potřeb vaší firmy.