Době, kdy museli zaměstnanci „odsedět“ 8 hodin v kanceláři, už odzvonilo. Dnes je moderní práce na home office. Firmy se nebojí zaměstnat ani pracovníka, který bude vykonávat plný úvazek zcela na dálku. Jak ale kontrolují, zda lidé doma skutečně pracují? Seznamte se s time trackingem, pomocí kterého firmy monitorují své zaměstnance.
Až 85 % zaměstnanců by chtělo mít možnost práce na dálku
Takovou statistiku sdílelo ve své studii Ministerstvo práce a sociálních věcí. Výhody home office začali lidé objevovat v době pandemie, kdy se musela velká část firem naučit pracovat online. Nejprve to byla pro všechny komplikace, jakmile ale bylo možné se vrátit se do kanceláří, mnoho zaměstnanců toužilo zavést home office alespoň jako firemní benefit. Možnost práce na home office je tedy v posledních dvou letech nejžádanější a nejhodnotnější zaměstnaneckou výhodou. Hlavním důvodem je pocit svobody – člověk si totiž může rozvrhnout celý den podle svých potřeb. Noční sovy si tedy přispí a pracovat začínají až v dopoledních nebo odpoledních hodinách, ranní skřivani mohou zase hned po práci vyrazit třeba na výlet. Díky home office nemusí zaměstnanci dojíždět, mohou trávit více času s rodinou a jsou více odpočatí. A co je ve finále víc než spokojení pracovníci?
Jak kontrolovat zaměstnance na home office?
Přemýšlíte o tom, že i vy nabídnete svým zaměstnancům možnost práce z domova, ale bojíte se, že nebudou plnit své pracovní povinnosti? Samozřejmě je důležité si nastavit určitá pravidla a procesy, ale jinak se nemusíte ničeho bát – ostatně v kanceláři taky určitě nestojíte pracovníkům za monitorem. Statistiky dokonce ukazují, že průměrný zaměstnanec je skutečně produktivní pouze 2 hodiny a 53 minut denně. Během své pracovní doby je totiž mnohokrát vyrušen kolegy, kvůli čemuž mu pak úkoly trvají mnohem déle. Na home office bývají zaměstnanci zpravidla mnohem produktivnější, protože jsou v příjemném prostředí a nikdo je nerozptyluje.
Navíc díky chytrým pracovním nástrojům zjistíte i na dálku, co všechno daný zaměstnanec odpracoval. Stačí zavést time tracking a výkaz práce.
Co je time tracking a jak funguje monitorování zaměstnanců na dálku?
Time tracking je digitální sledování času, který strávíte na určitém úkolu. Jde o funkci, jež je většinou součástí softwarů pro řízení firmy jako je například Lamael. Funguje to tak, že máte jako firma veškeré projekty, úkoly, data i faktury v jednom nástroji, k němuž máte přístup kdykoliv a odkudkoliv. Zaměstnanec na home office si tedy tento nástroj otevře a vidí v něm úkoly s konkrétními termíny, které má udělat. Jakmile na úkolu začne pracovat, spustí si časovač, a když úkol dokončí, vykáže uplynulý čas. Vy si tedy můžete kdykoliv zobrazit hodinový výkaz práce jakéhokoliv zaměstnance.
Tip: Přečtěte si celou příručku o tom, jak na řízení lidí na dálku.
Zkuste Lamael a efektivita celé firmy jen poroste
Lamael dokonce disponuje automatickým výkazem práce – stačí tedy zapnout a vypnout časovač a všechno ostatní se děje automaticky. Pokud do systému zadáte i konkrétní hodinovou sazbu, můžete rovnou fakturovat. Podívejte se, jak to vypadá v praxi.
Lamael vám vyřeší mnohem víc než jen monitoring zaměstnanců. Mrkněte na všechny jeho funkce a vyzkoušejte ho zdarma na 14 dní. V případě potřeby ho umíme upravit na míru potřebám vaší firmy.