Vystavení faktury je odměnou za odvedenou práci, neměla by to pro vás být další práce navíc. Patříte ještě stále mezi ty, kteří vytváří faktury ručně? Právě ruční zpracování faktur bývá častým zdrojem chyb, vysokých finančních nákladů a časového vytížení. Přitom celý proces může být díky digitalizaci a následné automatizaci levnější, pohodlnější a rychlejší. Automatická fakturace vám zkrátka pomůže zefektivnit váš byznys.
1. Ušetříte čas, a tedy i peníze
Sečtěte veškerý čas, který strávíte ručním vypisováním faktur do Excelu, e-mailovou komunikací ohledně jejich vystavení a následnou opravou. Jak dlouho vám zabere kontrola toho, kdo již zaplatil a kdo se s platbou opozdil, potvrzování proběhlých plateb a urgování těch neproběhlých. Přidejte k tomu všemu trápení se shromažďováním veškerých faktur na konci zdaňovacího období.
Všechen tento časový kapitál vynásobte svou hodinovou sazbou a vyjde vám částka, kterou můžete ušetřit správnou automatizací těchto procesů. Všech těchto činností vás totiž profesionální fakturační systém zbaví.
2. Automatická fakturace snižuje chybovost
Chybovat je lidské, avšak v případě vystavených faktur jsou následky při nejmenším nepříjemné. Nehledě na prostoje a zbytečný čas, které tyto chyby vytváří. Elektronizace a digitalizace jsou přirozeným trendem a v mnoha případech mohou usnadnit plnění povinností a snížit chybovost.
3. Klienti vám zaplatí mnohem raději
Profesionální nástroj pro fakturaci maximálně zpříjemní nejen vystavování faktur, ale i jejich úhradu. Díky online fakturám váš zákazník zvládne částku proplatit během pár vteřin, třeba i z mobilu nebo pomocí QR kódu. Peníze vám tak tentokrát dorazí dříve, jednoduše díky tomu, že platební proces bude pro klienta prostý a nekomplikovaný.
Nakonec, i pro vás bude fakturace jednodušší, a tak faktury vystavíte bez zbytečného prodlení na vaší straně. Cesta k vydělaným penězům se tak může znatelně zkrátit.
4. Zbavíte se rutinní činnosti
Účtujete svým zákazníkům opakovaně stejné částky za stejné služby? V tom případě si ve svém systému nastavte vzorový doklad. Poté už stačí jen vybrat kontakty pro hromadnou fakturaci a nastavit frekvenci odesílání.
Jediné, co tedy potřebujete udělat, je vyplnit e-mail zákazníka, na který budou faktury v předem nastavených intervalech odcházet. To je vše. Už nikdy se vám nestane, že byste zapomněli vystavit fakturu, systém to udělá za vás.
Návodu, jak nastavit hromadnou fakturaci v Lamaelu jsme se věnovali v předchozím článku na našem blogu.
5. Přístup odkudkoliv kdykoliv
Chcete mít vše na jednom místě? Díky Lamaelu a jeho rozsáhlým funkcím kompletně zvládnete veškerou agendu firmy, jako je organizace týmů, správa projektů a řízení zdrojů, včetně fakturace. Navíc uchovává a zálohuje vaše faktury, budete tak mít účetnictví v perfektním pořádku. V neposlední řadě ho můžete mít nainstalovaný v jakémkoli zařízení.
Všechny funkcionality Lamaelu se dokonale vzájemně doplňují. Pro jednotlivé klienty si můžete stanovit hodinovou sazbu a čas vykazovat vždy u konkrétního úkolu. Jednoduše a přehledně. Systém následně klientovi odesílá veškeré doklady automaticky a ve výši, která odpovídá konkrétnímu časovému období.