Současná situace vzdálené práci skutečně přeje. Důvodů je hned několik, počínaje ušetřenými financemi pro zaměstnavatele a úsporou času stráveného cestou do práce pro zaměstnance. To dělá z home office oboustranně výhodný způsob součinnosti. V dnešním článku vám poradíme, jak se vybičovat k pořádnému pracovnímu nasazení i v případě, kdy nejste pod drobnohledem svého šéfa.
Vzdálená práce konkuruje té interní hned ve 4 oblastech
Podle WorkForce Futures má až 83 % zaměstnanců pocit, že ke své práci nepotřebuje kancelář. Z průzkumu společnosti Global Workplace Analytics zase vyšlo najevo, že zaměstnavatelé mohou díky vzdálené práci ušetřit v přepočtu na jednoho zaměstnance až 11 000 amerických dolarů.
Home office tedy:
- vede k vyšší flexibilitě a produktivitě
- šetří peníze zaměstnancům i zaměstnavatelům
- představuje motivující výhodu a oblíbený benefit
- je šetrná k životnímu prostředí
Externí spolupráce zkrátka přispívá k oboustranné pracovní spokojenosti. A aby pro vás byl home office skutečně radostí a nikoliv starostí, dali jsme pro vás dohromady 4 osvědčené tipy, které pozvednou vaši pracovní morálku.
1. Buďte se svými kolegy v digitálním spojení
Jednou z mála stinných stránek je osamělost. Na tu si podle statistik Iglú stěžuje až 70 % vzdálených pracovníků. I tento problém má ovšem jednoduché řešení. Zůstaňte se svými kolegy ve spojení – i když jen digitálně. Využít můžete konferenční či chatovací nástroj. Nezapomeňte si vymezit pravidla týmové spolupráce. Například v Lamaelu můžete diskutovat přímo u úkolů a mít tak veškeré informace o projektu na jednom místě.
Tip: Abyste i společné meetingy zvládli efektivně, naplánujte si dopředu čas virtuálního setkání i agendu, kterou budete probírat. Page Break
2. Investujte do aplikací na zvýšení produktivity
Buďte se svým týmem na stejné lodi a vymezte si nástroje i aplikace, které budete všichni bez rozdílu využívat. Vyzkoušet můžete například Lamael, který podporuje týmovou spolupráci, eliminuje prostoje ve workflow a představuje kompletní řešení, které vám pomůže zvládnout vaše podnikání.
3. Začněte si svou pracovní dobu plánovat
Sledujete, jak během pracovní doby hospodaříte se svým časem? Podle TechJury to dělá jen 17 % lidí v produktivním věku. Toto téma by vydalo na samostatný článek, a proto vám připomeneme to nejdůležitější:
- úkoly třiďte podle toho, jestli vedou k výsledku, za který nesete odpovědnost
- delegujte vše, co vaši kolegové zvládnou nejméně na 80 % vaší úrovně
- identifikujte časově nejnáročnější úkoly a zaměřte se na jejich automatizaci a zefektivnění
4. Vyzkoušejte pomodoro metodu
Pomodoro technika, zařazovaná mezi lifehacky, využívá 25minutové časové bloky, mezi kterými jsou krátké pauzy. Cílem je dosáhnout maximální duševní čilosti, při které se ponoříme do práce a lépe soustředíme. Stačí vám k tomu stopky a čistý list papíru. Tuto techniku můžete využít například při vyřizování e-mailů, přípravě na meetingy nebo třeba vyhledávání informací na internetu. Rozhodli jste se jít do toho naplno a konečně pořádně nakopnout svoji produktivitu? Koukněte i na naše další články zaměřené na zvýšení efektivity při práci:
- Nepracujte dlouho, pracujte efektivně: 3 zásady efektivní práce
- Zjistěte, jak moc jste efektivní: Vyhodnocení efektivity práce v Lamaelu
- Ovládněte time management na jedničku: Šetření času 3x jinak