Česká série velkého srovnání všech projektových nástrojů se pomalu blíží ke konci. Po několika týdnech, kdy jsme vám přinášeli detailní srovnání Lamaelu s celkem 7 aplikacemi pro projektový management, komunikaci a organizaci napříč týmy, přišel čas vše vyhodnotit.

Proč jsme se vůbec do srovnávání pustili?

Než se dostaneme k tomu, jak tedy vypadá česká projektová scéna, připomeňme si, proč jsme se do této srovnávací akce pustili. Nalijme si čistého vína, zdánlivě podobných aplikací je na našem trhu celá řada. Lamael ale vyvíjíme tak, aby byl na špičce projektových nástrojů a reflektoval skutečné potřeby těch, kteří jej používají. Sami jsme proto chtěli zjistit, v čem vyniká, a kde má prostor pro další zlepšení.

Naše srovnávačky jsme si nechtěli nechat pro sebe. Vyznat se ve všech nástrojích a vybrat si ten, který by vyhovoval právě vám, zabere spoustu času. Cílem Lamaelu je vaši práci zefektivnit, a proto vám jsou veškerá porovnání k dispozici. Na jednom místě tak najdete všechny informace, které potřebujete, abyste si vybrali tu správnou aplikaci.

Na co jsme přišli?

Po porovnání se všemi nástroji můžeme říct, že Lamael vám nabízí nejširší škálu funkcí. Nemusíte je pak nahrazovat jinými aplikacemi či programy, protože Lamael se o to postará. V jednotlivých článcích jsme proti Lamaelu postavili 7 aplikací: Anabix, Caflou, Easyprojekt, Projektově, Raynet, Freelo a Flowii. Pojďme teď ale rozebrat jednotlivé funkce – které nabízí Lamael, a které najdete jinde?

Správa úkolů

Mít pod kontrolou svůj to-do list je základ, bez kterého se neobejdete. Stejnou šíři vychytávek, které ke správě úkolů můžete potřebovat, vám nabízí pouze Lamael. Přibližuje se mu Caflou a Easyprojekt. Ty postrádají pouze možnost zvukových poznámek. Raynet také není daleko, ale nevytvoříte v něm Ganttův diagram nebo přehledný model Kanban. U ostatních pak například nemůžete vytvářet podúkoly nebo komunikovat u jednotlivých úkolů v týmu, což v mnoha situacích komplikuje a zpomaluje práci celého týmu.

Projektové řízení

Snad nejdůležitější kategorie, kterou jsme zkoumali, protože je naprostým základem projektových aplikací. A naše zjištění bylo překvapující. Lamael a Freelo vám jako jediní nabídnou celou škálu funkcí – od přehledného dashboardu všech projektů přes sledování workflow až po komunikaci v rámci projektu.

U zbylých nástrojů často nenajdete například možnost zadání hodinové sazby, a tím pádem ani fakturování konkrétním klientům. Více z nich pak má také problém se štítkováním projektů a vytvářením šablon, které ušetří spoustu času. Proč vytvářet něco od píky, když můžete použít framework, který máte ověřený a funguje.

Řízení projektů

Vykazování času

Mít přehled o své práci, workflow a lépe pracovat s neúprosně ubíhajícím časem – to si přeje každý z nás. Ve znalosti toho, kolik času strávíte nad jednotlivými úkoly i klienty, je zkrátka síla. Díky zadávání hodinové sazby můžete snadno fakturovat a celý proces automatizovat. To vše nejen na Lamaelu, ale také na Caflou.

Freelo až na možnost vykazování práce na klienty bez vazby na konkrétní projekt, nabízí všechny sledované parametry. U zbylých nástrojů často nenajdete možnost měření času nebo zadávání hodinové sazby, a tím pádem ani fakturace.

Komunikace v týmu

Další, dle nás zásadní, součást Lamaelu – chat. Bez komunikace to nepůjde, to kromě Lamaelu ví také Raynet a Caflou. Ať už se jedná o skupinovou konverzaci, soukromé zprávy, chat na projektu nebo zadávání aktuálního statusu, netřeba využívat více nástrojů, když to všechno najdete v jednom.

Práce s kontakty

Pracovat s kontakty, to Lamael opravdu umí! A to tak dobře, že se mu žádný protivník nevyrovnal. Caflou a Raynet se přiblížili, nicméně kontakty si tady barevně neoznačíte, což může být v některých případech nepraktické. Ne u všech pak najdete napojení na ARES, díky kterému nemusíte vyhledávat IČO a DIČ. Freelo a Projektově s kontakty dokonce nepracují vůbec.

Lamael

Řízení obchodních případů

Od leadu až k věrnému zákazníkovi – mějte přehled nad tím, jak si vedou vaše obchody, a v jakých stádiích se jednotliví klienti nachází. Sledování stavů, hodnoty obchodů, přehled aktivit, notifikace při změně stavu i interní chat jsou všechno funkce, které využijete u Lamaelu i Raynetu.

Caflou opět bojuje s přehledností, a proto si jednotlivé klienty neoštítkujete dle priority. Anabix zase nenabízí interní chat ani konverzi klienta na projekt. Dalším aplikacím chybí funkcí již více. Easyprojekt a Projektově dokonce nenabízí žádnou z výše zmíněných a budete je tedy muset nahradit úplně jiným nástrojem.

Práce se soubory

Jak často posíláte svým kolegům nejrůznější smlouvy, fotky, dokumenty a další soubory? Předpokládáme, že tohle všechno je i vaším denním chlebem. Proto vnímáme cloudové úložiště jako důležitou součást Lamaelu. Koneckonců nejsme jediní. Stejně nastavené to má také Caflou.

Ostatní nástroje značně v práci se soubory zaostávají. V Easyprojektu nepošlete soubor přímo z cloudu na email, ani jej nenasdílíte přes odkaz. Raynet ani Freelo nefungují na bázi cloudového úložiště. No a Anabix a Projektově práci se soubory vůbec nepodporují.

Další vlastnosti

Toto bylo porovnání těch nejdůležitějších funkcí, které byste měli u svého projektového nástroje hledat. Lamael i některé další aplikace toho ale nabízejí mnohem více. Takže v rychlosti:

  • Co se týče sledování prodeje, tak Lama jasně vyhrává.
  • V nákupu se o první místo masterů dělí s Caflou a Raynetem.
  • Možnost vytváření seznamů pro evidenci zboží a služeb má společně s Caflou taky promakané.
  • U Lamaleu jako jediného najdete také kompletně pokryté funkce týkající se e-mailové komunikace: od integrace se CRM systémy přes přidávání příloh z cloudu až po synchronizaci s Gmailem a Outlookem nebo možnost vlastního podpisu.
  • Konkurenci nenachází také na poli poznámek, nástěnky a práci s kalendářem.
  • Je až zarážející, že některé aplikace vůbec nemyslí na synchronizaci s externími kalendáři například od Gmailu, nebo nenabízí možnost tvorby vícedenních událostí.

Ceny a onboarding

Dá se říct, že cena většiny aplikací odpovídá jejich funkcím. Záleží pak tedy na tom, co od svého projektového nástroje očekáváte, a co chcete aby uměl. Za to pak také adekvátně zaplatíte. V celém našem srovnávacím maratonu jsme se vždy dívali na nejvyšší možné balíčky, abychom porovnali celkový potenciál jednotlivých nástrojů.

Onboarding je něco, na co jsme v Lamaelu pyšní. A troufáme si tvrdit, že právem. Kromě zkušební verze, kterou máte na 14 dní zdarma, máte k dispozici sérii článků a videonávodů a popis všech funkcí, které Lamael nabízí. Tohle všechno jsme pozvedli ještě výše. Sestavili jsme tým expertů, který vám bude při přechodu na nový nástroj k dispozici a ukáže vám všechny způsoby, jak Lamael využívat co nejefektivněji.

Jaký je onboarding jinde? Zavedení nového nástroje do celé firmy, může být náročné. Proto i zkušební verzi najdete u všech aplikací. Můžete si tak být jisti, že nový nástroj bude fungovat tak, jak potřebujete. U některých pak očekávejte krátký onboard call, kdy se dozvíte více o nabízených funkcích. Některé také nabízejí video návody a tutoriály, abyste věděli, jak správně nástroje používat.

Závěr

Všechny zkoumané nástroje mají něco do sebe. Některé jsou jednodušší, některé podobně komplexní jako Lamael. Žádný z nich by však nemohl být Lamaelu vyrovnaným soupeřem, kdyby se tento srovnávací zápas přesunul do reálného ringu. Lamael toho zkrátka umí tolik, že s přehledem nahradí celou řadu nástrojů, které byste jinak potřebovali pro řízení svých projektů i celé firmy. A to ušetří spoustu času i nervů nejen vám, ale i vašim kolegům. A o to nám jde.

Přečtěte si také články, kde proti sobě stál Lamael se všemi nástroji jeden na jednoho: Srovnání s Anabixem, Caflou, Easyprojektem, Projektově, Raynetem, Freelem a Flowii.

Přesvědčte se na vlastní kůži o tom, že Lamael vám nabídne vše, co si můžete jen přát, a co taky reálně potřebujete. Naše 14denní zkušební verze, je přesně pro to stvořená. Ověříte si, jak v reálu Lamael funguje, jak se v jeho prostředí pohybujete, a jestli naplňuje vaše očekávání. Stačí se registrovat a začít se zkoumáním Lamaelu na vlastní pěst. Pokud máte jakékoli dotazy, tak se nebojte obrátit na naši podporu. Ta vám poskytne 30 minut dlouhou konzultaci zcela zdarma a odpoví na vše, co vás zajímá.

 

Související témata

Související články

6 tipů pro vybudování úspěšného start-upu

6 tipů pro vybudování úspěšného start-upu

Sdílení a správa dokumentace v projektovém řízení: 4 tipy, jak si ulehčit práci

Sdílení a správa dokumentace v projektovém řízení: 4 tipy, jak si ulehčit práci

Novinka: Přístup k záznamům o aktivitách v Lamaelu

Novinka: Přístup k záznamům o aktivitách v Lamaelu

Aneta


Aneta miluje moderní technologie a ráda je používá pro automatizaci práce a týmovou spolupráci. Vyznává ideu svobodné firmy a osobní nezávislosti. Ráda je v pohybu a vždy hledá cesty, jak může práci svou i svých kolegů zjednodušit.

Aneta

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}