Přinášíme vám třetí článek ze série velkého srovnávání českých aplikací pro projektový management, organizaci a komunikaci v týmu. V předchozím díle jsme srovnávali Lamael s aplikací Freelo, dnes pustíme lamu do duelu s projektovým nástrojem Raynet. 

O srovnávání projektových nástrojů

Lamael programujeme, aby byl nejlepší. Každá informace je pro nás cenná, a proto jsme se rozhodli jít s kůží na trh a porovnat Lamael s konkurencí. Se zahraničními aplikacemi jsme Lamael srovnávali v sérii našich článků o rozdílech mezi Lamaelem a zbytkem projektového světa. Chcete se dozvědět více o naší motivaci? Přečtěte si článek o tom, proč srovnání děláme. Máte nějakou novinku ze světa projektových aplikací? Dejte nám vědět prostřednictvím e-mailu, Facebooku nebo LinkedInu.  Chybí vám nějaká funkce? Rádi ji pro vás doprogramujeme. Záleží nám na tom, aby vám Lamael padl jako ulitý.

První dojem z Lamaelu a Raynet

Na první pohled si mezi aplikacemi nevšimnete velkých rozdílů. Jak Lamael, tak Raynet pomáhají s řízením projektů. Oproti Lamě se Raynet zaměřuje především na obchodní případy, a tak vám budou chybět některé z rozšířených funkcí Lamaelu, mezi které patří vykazování času a přehlednější agenda.

Přesto se v obou případech jedná o našlapané aplikace, ke kterým máte přístup jak z webového prohlížeče, tak přes mobilní aplikaci. Svou agendu tak řídíte kdykoliv a odkudkoliv. 

U obou aplikací oceníte jejich rozsáhlou podporu v českém jazyce včetně obsahu i návodů. Raynet nabízí pro nové uživatele zdarma 30denní podporu, který vás prostřednictvím krátkých a srozumitelných videí provede jednotlivými funkcemi. Lamael za konkurencí nezaostává. Půlhodinová konzultace s onboarding týmem vám pomůže se v aplikaci rychle zorientovat.

Co obě aplikace umí

V komplexnosti Raynet lehce pokulhává za propracovanějším Lamaelem. Jde o aplikaci určenou zejména k řízení obchodu, ale marně byste u něj našli například vykazování přímo na klienta nebo měření času. Naopak oceníte jeho kalendář, který vám umožňuje sledovat průběh jednání od chvíle, kdy vznikne obchodní příležitost, až po její uzavření.

 

Lamael nabízí kompletní seznam funkcí, které můžete při správě úkolů, projektovém řízení a komunikaci potřebovat, včetně obchodní agendy a správy kontaktů. V Lamaelu se svými úkoly pracujete nejen na časové ose, ale můžete si je zobrazit i pomocí Ganttova diagramu nebo Kanbanu. Najdete tu i interní chat, díky kterému můžete sdílet informace jen s vybranými kolegy.

Funkce Raynet, které si oblíbíte

Na první pohled vás zaujme propracovaná mobilní aplikace, která nabízí ve srovnání s webovou verzí ještě více služeb. V mobilní apce najdete vše na jednom místě. Kalendář vás provede aktivitami a úkoly, které na vás čekají. Cesta na schůzku nebyla nikdy jednodušší. Než dorazíte na místo, projdete si důležité poznámky k jednání, připomenete si, na čem jste se s klientem doposud dohodli, a v případě zpoždění zavoláte nebo napíšete sms. 

Během jednání oceníte hlavně možnost nahrávání fotek a hlasových poznámek, které vám usnadní zápis z jednání. Pomocí jednoho kliknutí zvládnete vyfotit důležité dokumenty nebo nahrát komentář k jednání. Vše naleznete ví aplikaci během pár sekund.

Funkce Lamaelu, které si oblíbíte ještě víc

Lamael vychází z reálných potřeb podnikatelů. Poradí vám se zadáváním a kontrolou úkolů, hlídá za vás termíny a zaznamenává váš čas strávený jednotlivými úkoly. To vše na jednom místě. Automatickým generováním výkazu hodin z něj v pár krocích vytvoří a odešle fakturu.

Propojenost funkcí vám umožní sledovat časovou náročnost jednotlivých klientů, plánovat úkoly i lidské zdroje. Příjemnou vychytávkou je externí databáze, která vám umožní přidat nový kontakt snadno a rychle, a to díky napojení na ARES.

Vyhledávání vám usnadní štítek ve formě klíčového slova nebo fráze. A rozhodně si zamilujete diktování audio poznámek, které vám ušetří spoustu času se zapisováním.

Kolik za ně zaplatíte

U Lamaelu si vyberete ze tří tarifů. Základní verze Lite nabízí celou řadu funkcí, a to za pouhých 290 Kč měsíčně. Zlatý střed v podobě tarifu Premium dostanete za 490 Kč, nejnabitější balíček Business teď můžete pořídit za akční cenu 790 Kč (běžná cena je 990 Kč).

S Raynetem získáte hodně muziky za málo peněz. Jednotná cena 500 Kč měsíčně odpovídá funkčnosti a možnostem systému. 

Kdy využít Lamael a kdy Raynet?

Raynet vám dobře poslouží, pokud hledáte CRM systém pro řízení obchodu. Jeho webová i mobilní aplikace je uzpůsobena tak, aby vám co nejvíce usnadnila jednání s klientem. Pomocí databáze máte veškerá potřebná data na jednom místě. Bez zdlouhavého hledání zjistíte historii jednání se zákazníkem. Kdy jste byli naposledy v kontaktu, v jaké fázi se aktuálně jednání nachází nebo kdy vás čeká další schůzka.

Pokud však hledáte aplikaci s kompletními funkcemi pro chod projektu či firmy, Lamael vaše potřeby naplní lépe. Provede vás od A do Z zadáváním a kontrolou úkolů, evidencí nákladů a zisku po time management a fakturaci. Vedle toho oceníte jeho snadno pochopitelné prostředí, ve kterém se jednoduše hledá i pracuje.

Související témata

Související články

6 tipů pro vybudování úspěšného start-upu

6 tipů pro vybudování úspěšného start-upu

Sdílení a správa dokumentace v projektovém řízení: 4 tipy, jak si ulehčit práci

Sdílení a správa dokumentace v projektovém řízení: 4 tipy, jak si ulehčit práci

Novinka: Přístup k záznamům o aktivitách v Lamaelu

Novinka: Přístup k záznamům o aktivitách v Lamaelu

Aneta


Aneta miluje moderní technologie a ráda je používá pro automatizaci práce a týmovou spolupráci. Vyznává ideu svobodné firmy a osobní nezávislosti. Ráda je v pohybu a vždy hledá cesty, jak může práci svou i svých kolegů zjednodušit.

Aneta

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}