Náš seriál velkého srovnávání aplikací pro projektový management, organizaci a komunikaci v týmu vstupuje do nové „sezóny“. V předchozích dílech jsme srovnávali Lamael s nejrozšířenějšími světovými aplikacemi, teď se pustíme do duelů s aplikacemi českými.
Je nám jasné, že teprve srovnání s konkurencí ukáže, jak dobrý produkt ve skutečnosti nabízíme. To byl koneckonců důvod, který nás k testování přivedl. Pokud jste ještě nečetli článek o tom, proč srovnání děláme, příležitostně si na něj udělejte chvilku. I tentokrát jsme se vybavili maximální objektivitou a s chladnou hlavou pustili Lamael do ringu postupně se sedmi českými aplikacemi podobného zaměření. Pojďme se podívat na první kolo!
Lamael a Flowii dělají první dojem
Vizuálně je Flowii aplikace s minimalistickým, možná až strohým vzhledem. Design je zcela podřízen funkci, prospělo by mu trochu „zlidštění“. Lamael sází na výraznější grafiku a modrou barvu na všech pracovních plochách. Ta má speciální účel – při dlouhodobé práci nerozptyluje a omezuje únavu očí.
Lamael i Flowii jsou internetové aplikace, které běží na cloudu a dá se do nich přihlásit odkudkoliv. Obě aplikace mají české prostředí: obsah, návody i podpora jsou tedy k dispozici v češtině. Obě také navíc nabízí prostředí v angličtině, Flowii i v maďarštině. Neuškodilo by ale ještě vychytat mouchy. Flowii je původem slovenská aplikace a do češtiny občas náhodně vstupuje slovenština, a to klidně i v rámci jedné věty. Občas to působí trochu zmatečně.
Co obě aplikace umí
Zatímco Lamael nabízí v zásadě kompletní seznam funkcí, které můžete při správě úkolů, projektovém řízení a komunikaci potřebovat, u Flowee jsme v jednotlivých oblastech nacházeli mezery. Flowii zvládá řídit projekty i zakázky, vystavovat faktury, evidovat docházku zaměstnanců i mnoho dalšího, ve všech odděleních však nabídne spíš jen základní funkce bez speciálních nástrojů. V oblasti úkolů chybí Kanban board a Ganttův diagram, ve výkazech budete marně hledat vykazování přímo na klienta nebo měření času.
Flowii také nemá vlastní kalendář. Plánování úkolů probíhá pouze formou To-Do listu, a to není ideální. Existuje však možnost propojení s Google kalendářem nebo Outlookem.
Jaké funkce Flowii vás zaujmou?
Dobře navržený docházkový systém umožňuje evidenci příchodů, odchodů i přestávek, v dispozici jsou statistiky vyfakturovaného času a času stráveného v práci. O efektivitě pracovníků tak víte opravdu všechno.
Další zajímavostí je možnost odesílání e-mailu nejprve sám sobě a teprve po jeho schválení odeslání na zvolené adresy. Umíme si představit, že při odesílání newsletteru nebo hromadného mailingu se taková funkce hodí.
A čím zaujme Lamael?
Například propracovaným systémem chytrých poznámek. Na rozdíl od Flowii, které s poznámkami nepracuje vůbec, umožňuje Lamael kromě klasických „post-it“ lístečků, soukromých poznámek nebo připomínkování projektů třeba i audio poznámky. Brzy zjistíte, že diktování namísto psaní je silně návykové. Lamael umí vytvořit štítky nejen v různých barvách, ale i ve formě klíčového slova nebo fráze. To vám pomůže při vyhledávání.
Kolik za ně zaplatíte
Flowii nabízí celkem 3 cenové tarify – Flexii, CRM a Premium, nebo si necháte připravit na míru nabídku Enterprise. Tarify se liší množstvím funkcí. Příjemná je možnost naklikat si funkcionality dle svých potřeb a platit jen za to, co skutečně použijete. Nejnižší tarif je zcela zdarma a obsahuje pouze fakturaci, za Premium zaplatíte 390 Kč měsíčně při ročním účtování nebo 459 Kč při měsíčním účtování.
Také u Lamaelu si vyberete ze tří tarifů. Ani ten nejnižší není zdarma – stojí 290 Kč měsíčně –, zato však už v základu dostanete celou řadu funkcí. Zlatý střed v podobě tarifu Premium dostanete za 490 Kč, nejnabitější balíček Business teď můžete pořídit za akční cenu 790 Kč (běžná cena je 990 Kč). Cena Flowii je tedy oproti Lamaelu zhruba poloviční, to samé ale můžeme říci o počtu funkcí – a to ještě máme přimhouřené oko.
Kdy využít Lamael a kdy Flowii?
Hledáte-li jednoduchý CRM systém například pro svou živnost, malou firmu nebo e-shop s užší nabídkou, prokáže vám Flowii dobrou službu. Oceníte jeho přehlednost a intuitivní uživatelské prostředí. Pokud ale potřebujete spravovat větší objemy práce a propojovat širší pole agendy, vsaďte radši na Lamael. Ten zůstane i při větší zátěži daty a komplikovanější struktuře firmy přehledný a funkční.