Databáze kontaktů a šuplík plný vizitek není totéž. V prvním případě totiž přesně víte, kde evidujete klíčové kontakty na své klienty, dodavatele, partnery i potenciální zákazníky. V tom druhém sice víte, že kontakt máte, ale netušíte kde, protože vaše chaotická hromada vizitek postrádá systém. Takový kontakt tedy nikdy nevyužijete v rozhodující fázi obchodování. Každý úspěšný podnikatel přitom ví, že tím nejcennějším majetkem firmy jsou data. V dnešním článku vám proto představíte 4 tipy, jak mít v kontaktech pořádek, abyste ze svého bohatství mohli skutečně těžit.
1. Jde to i bez papírů
Na své kontakty si nemusíte vést speciální adresář ani nosit po kapsách neskladný vizitkovník. Můžete pro ně vyčlenit speciální místo v online světě. Konkrétně tedy v záložce Kontakty projektového nástroje Lamael. Do něj nemusíte nic složitě přepisovat, vizitky stačí naskenovat.
V Lamaelu evidujete všechny své elektronické vizitky přehledně na jednom místě. Klíčové informace o kontaktech vidíte na první pohled bez nutnosti proklikat se do hlubin projektového nástroje. K vizitce si navíc můžete přidat i další kontakt spojený s danou firmou.
Tip: Koukněte na návod, jak kontakty v Lamaelu zadávat.
2. Dodavatel, klient nebo potenciální zákazník?
V záložce Kontakty najdete všechny klíčové funkce pro práci s kontakty. Pomocí vlastního stavu si nadefinujete, jaký typ vztahu mezi sebou máte. Zároveň můžete doplnit i zájem a specifikovat tak oblast, ve které vidíte potenciál vzájemné spolupráce. Díky tomuto rozšíření budete vždy přesně vědět, s kým máte tu čest a v jaké fázi jste v rámci obchodování skončili.
3. Propojte všechny firemní kontakty
Kontakty by měly být snadno dostupné nejen pro vás, ale i pro všechny další obchodníky z vaší firmy. Svou firemní databázi sjednoťte do jediné, ke které budou mít přístup všechny povolané osoby. K elektronické vizitce si pak jednoduše přiřadíte obchodníka, který s kontaktní osobou jedná.
Díky tomu budete svou databázi kontaktů efektivně budovat bez toho, aniž by vám vznikaly duplicity. Jakékoliv změny provedené u kontaktu uvidí automaticky celý tým, takže nebudete muset informovat každého zvlášť.
4. Barva sem, barva tam
V Lamaelu máte k dispozici hned několik barevných štítků, které můžete přiřadit ke kontaktům dle vlastní priority, typu kontaktu nebo fáze jednání. Takové štítkování vám poslouží i při následném filtrování kontaktů, kdy potřebujete provést hromadné úpravy nebo automatizovat sdělení.
Proč využít ke správě kontaktů právě Lamael?
- Při vytváření kontaktu vám usnadňuje práci našeptávač, který bere data z ARESu, a tudíž doplní veřejně dostupné informace o kontaktu za vás.
- Všechny kontakty máte přehledně uspořádané na jediném místě.
- Sami si určíte, kdo z týmu bude mít k elektronickým vizitkám přístup.
- Ke kontaktu si můžete doplnit termín, díky kterému nikdy nezapomenete na nic z toho, co jste slíbili.
- K třídění můžete využít barvy, stav a zájmy.
- Z karty kontaktu můžete vytočit telefonní číslo nebo poslat e-mail.
- U kontaktu vidíte veškerou agendu – projekty, úkoly, aktivity a další.
- Ke každé vizitce můžete přidat vlastní přílohy a shromažďovat tak veškerá data o kontaktu na jednom místě.