Toto je třináctý článek ze série velkého srovnávání nejznámějších aplikací využívaných pro projektový management, organizaci a komunikaci v týmu nebo vykazování práce, zkrátka všech nástrojů, se kterými se nejčastěji setkáte, když potřebujete řídit aktivity v pracovní skupině.

Tímto uzavíráme sérii článků naplněných informacemi o funkcích, které projektové nástroje nabízejí. V nejbližších dnech se dočkáte i bonusu v podobě souhrnného článku o všech testovaných aplikacích.

O srovnávání projektových nástrojů

Lamael programujeme, aby byl nejlepší. Proto bereme v potaz nejen skutečné potřeby freelancerů a firem, ale zároveň jsme pečlivě prozkoumali naši konkurenci. Vzali jsme to, co nám připadalo dobré, a přidali věci, které nám u ostatních projektových nástrojů chyběly. Hlubokou rešerši, při níž jsme prošli všechny aplikace a porovnali předem stanovená kritéria, vám představujeme i v sérii našich článků o rozdílech mezi Lamaelem a zbytkem projektového světa.

Chcete se dozvědět více o naší motivaci? Přečtěte si článek o tom, proč srovnání děláme. Změnila se nějaká aplikace? Dejte nám vědět, informace rádi upravíme. Chcete se podělit o svůj názor? Napište nám e-mail nebo se potkáme na Facebooku či LinkedInu. Chybí vám nějaké funkce? Rádi je pro vás doprogramujeme. Záleží nám totiž na tom, aby vám Lamael padl na míru.

První dojem z Lamaelu a FreshBooks

Freshbooks slouží spíše pro správu faktur, zatímco lamael je komplexní nástroj k řízení projektů.

FreshBooks není task management aplikací v pravém slova smyslu. Chybí mu funkce pro správu úkolů, projektové řízení, řízení obchodních případů i práci se soubory. Jedná se spíše o účetní nástroj pro kompletní správu faktur, příjmů a výdajů.

Lamael je na rozdíl od toho plnohodnotným projektovým nástrojem pro velké týmy, menší skupiny i jednotlivce. Uživatelům poskytuje všechny funkce jako FreshBooks, ale navíc umožňuje koordinovat projekty, řídit zdroje a organizovat činnost členů týmu.

Každý z nástrojů slouží primárně k jinému účelu, přesto mají něco společného. Oba jsou dobře strukturované, přehledné a jejich ovládání je zcela intuitivní.

Ke své agendě se dostanete, ať jste kdekoliv. Přístup k Lamaelu i FreshBooks totiž máte jak z webového prohlížeče, tak přes aplikaci svého chytrého telefonu.

Uživatelské prostředí a jazyk

V Lamaelu vás nic nepřekvapí. Vše na sebe navazuje a každá z funkcí má svůj jasný význam, který je navíc popsaný v podrobném přehledu. Všem uživatelům jsou k dispozici také video návody a články Krok za krokem. Zároveň si můžete nechat poradit s onboardingem od expertů nebo si nechat nasadit aplikaci s pomocí podpory.

Ve štychu vás nenechá ani FreshBooks, který je známý pro svou rychlou zákaznickou podporu. Opět máte k dispozici tutoriály, video návody i podrobný přehled funkcí včetně průvodce efektivního využití vybraného balíčku.

Lamael zůstává i nadále jediným nástrojem s českým prostředím a podporou. K dispozici máte navíc i angličtinu, díky které je možné využít nástroj v mezinárodním týmu. Ve FreshBooks si budete muset vystačit s angličtinou, francouzštinou a irštinou.

Při registraci do Lamaelu si můžete vybrat ze tří cenových úrovní podle toho, jak velké potřebujete úložiště a kolik členů týmu máte. Balíčky ve FreshBooks jsou rozdělené podle toho, kolik faktur potřebujete měsíčně vytvořit. Dostupné varianty se pak liší i rozsahem funkcí.

Pro účely tohoto článku jsme se pustili do porovnání Business balíčku od Lamaelu a Premium verze od FreshBooks.

Struktura projektů

FreshStruktura projektů v nástrojích Freshbooks a Lamael

Prostředí Lamaelu si můžete do značné míry personalizovat. Sami si totiž zvolíte způsob, jakým se budou vaše projekty zobrazovat. Na výběr máte mezi Kanban sloupci, Ganttovým diagramem a časovou osou.

Lamael navíc podporuje funkci delegování úkolů. Na pár kliknutí si vytvoříte úkol, přiřadíte k němu vykonavatele a doplníte potřebné soubory a poznámky. Kolega má díky tomu vždy aktuální informace a vy zase neustálý přehled o tom, v jaké fázi se zadání nachází. Velkou výhodou aplikace je i její napojení na externí databáze jako například ARES. Pokud tedy vytváříte projekt pro úplně nový kontakt, pohodlně si ho vyhledáte pomocí identifikačního čísla. Všechny další údaje už se vám vyplní automaticky. Aby byla vzájemná spolupráce ještě jednodušší, přidali vývojáři Lamaelu i firemní nástěnku a interní chat.

FreshBooks a Lamael můžeme porovnávat z hlediska funkcí pro vykazování času a fakturaci. U obou nástrojů si můžete stanovit hodinové sazby, měřit čas strávený prací a poté ho vykazovat svým klientům. Přehled si zobrazíte na časové ose a na pár kliknutí dostanete výstupy v podobě výkazů. Oba nástroje se snaží celý proces ještě více usnadnit tím, že podporují automatické fakturace.

Obě aplikace podporují také pokročilou práci s kontakty. Můžete si vytvořit vlastní databázi, ke které si přiřadíte úkoly a aktivity. Přímo z aplikace můžete odeslat e-mail a došlou korespondenci spárovat se svými kontakty.

Funkce FreshBooks, které si oblíbíte

Lamael vs Freshbooks: Freshbooks je přehledný a intuitivní. Slouží ale jen ke správě faktur.

Na FreshBooks oceňujeme osobně nejvíce to, jak je přehledný a intuitivní. Zorientujete se v něm během pár okamžiků, a pokud byste se náhodou na něčem zasekli, můžete využít podporu.

FreshBooks umí sice jen část z toho, co Lamael, ale zvládá to opravdu dobře. Funkce pro správu faktur jsou vymyšlené tak, aby uživateli šetřily čas a hlídaly veškeré termíny za něj. Z aplikace se také můžete přímo napojit na bankovní účet, abyste nemuseli jednotlivé faktury zadávat ručně, ale aby vše probíhalo automaticky.

Výhodou je také možnost vyzkoušet si nástroj na 30 dní zdarma. Nejen, že se tím k ničemu nezavazujete, ale bezplatně máte k dispozici i e-mailovou a telefonickou podporu.

Funkce Lamaelu, které si oblíbíte ještě víc

Lamael je mnohem komplexnější než FreshBooks. Kromě vykazování času, fakturace a práce s kontakty má funkce podporující řízení projektů, správu úkolů, týmovou spolupráci i práci se soubory. Je zkrátka znát, že nástroj byl od základů vyvinut podle reálných potřeb podnikatelů. Najdete v něm totiž vše, co potřebujete ke zvládnutí své každodenní osobní i pracovní agendy. Kromě toho obsahuje i řadu vychytávek, které vám práci s ním ještě více usnadní. Řeč je například o exportu a importu všech dat, rychlém fulltextovém vyhledávači a hlasových poznámkách.

Závěrem: Kdy využít Lamael a kdy FreshBooks

Oba nástroje mají do detailu vymyšlený onboarding. Naprogramované funkce se krásně doplňují a usnadňují vaši každodenní práci. Hlavní rozdíl spočívá v tom, že FreshBooks není projektovým nástrojem. Doporučujeme ho tedy menším podnikatelům, kteří potřebují pohlídat fakturaci. Pro vše ostatní je tady Lamael. Nejen, že umí vše, co FreshBooks, ale pomůže vám také s koordinací projektů.

Rozdíly se týkají správy úkolů a projektového řízení, které ve FreshBooks zcela chybí. Zároveň v něm nemáte možnost pracovat se svými obchodními případy a soubory. Než abyste hledali jinou aplikaci a museli při své práci neustále překlikávat, vyzkoušejte Lamael, ve kterém máte vše na jednom místě.

Doufáme, že jste v tomto článku našli odpovědi a představa o obou aplikacích je teď mnohem jasnější. Přečtěte si také srovnání Lamaelu a Trella, Lamaelu s Monday.com, Lamaelu a Asany, Lamaelu a Jiry, Lamaelu a Wriku, Lamaelu se Smartsheet, Lamaelu a Slacku, Lamaelu a Pipedrive, Lamaelu a Togglu, Lamaelu a Notionu, Lamaelu a Basecampu nebo Lamaelu a ClickUpu. V příštím článku se můžete těšit na velké srovnání Lamaelu se zbytkem projektového světa.

Související témata

Související články

6 tipů pro vybudování úspěšného start-upu

6 tipů pro vybudování úspěšného start-upu

Sdílení a správa dokumentace v projektovém řízení: 4 tipy, jak si ulehčit práci

Sdílení a správa dokumentace v projektovém řízení: 4 tipy, jak si ulehčit práci

Novinka: Přístup k záznamům o aktivitách v Lamaelu

Novinka: Přístup k záznamům o aktivitách v Lamaelu

Aneta


Aneta miluje moderní technologie a ráda je používá pro automatizaci práce a týmovou spolupráci. Vyznává ideu svobodné firmy a osobní nezávislosti. Ráda je v pohybu a vždy hledá cesty, jak může práci svou i svých kolegů zjednodušit.

Aneta

Přidejte komentář


{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}