Vedoucí role jsou náročné. Nejen, že potřebujete dohlédnout na termíny a produktivitu svěřeného týmu, zároveň se vám vždy někde hromadí administrativa ke kontrole, schválení nebo podpisu. Naštěstí vám jdou naproti technologie a programy pro projektové řízení. Mezi nimi se vyjímá lama Lamael.
Raz: Výkaz práce bez práce
Pojďme rovnou k věci – Lamael byl vytvořený tak, aby měl integrované veškeré funkce, které firma potřebuje pro svůj chod. Druhým bezpodmínečným cílem bylo usnadnění a urychlení rutinních procesů. Proto v něm i vykazování práce zvládnete levou zadní. Výkazy práce se tvoří automaticky z dokončených úkolů, a pokud máte stálého zákazníka, jednoduše si nastavíte i odeslání výkazů na jeho e-mail. Posledním krokem k dokonalosti pak bude jen nastavení automatické fakturace na konci měsíce nebo v jiných dohodnutých intervalech.
Dva: Jak to funguje?
K tomu, aby všechno fungovalo tak, jak má, stačí pár věcí. V Lamaelu přiřazujete úkoly a aktivity k projektům, uvádíte k nim časovou náročnost a stav průběhu zpracování. Obojí se zobrazuje také v kalendáři, ve kterém lze natahovat nebo zkracovat bloky událostí a tím upravovat i vykazovaný čas. V detailu aktivit najdete i časovač, se kterým lze jednoduše řešit time tracking. Čas můžete samozřejmě dopsat také ručně. Ať už zvolíte jakoukoli možnost pro zadání časové náročnosti aktivity nebo úkolu, ve chvíli, kdy jej označíte jako dokončený, vytvoří se výkaz práce.
Tři: Automatizace výkazů práce i fakturace
Nastavení automatického odesílání zálohových nebo ostrých faktur zadáte ve funkci „Prodej“ přes možnost „Šablony“. Prohlédněte si návod pro postup Krok za krokem: jak nastavit opakovanou fakturaci. Omrkněte také návod Krok za krokem: jak měřit a vykazovat čas pomocí timesheetů a uvidíte, jak snadné to je.