Chcete budovat svůj byznys, být efektivní a dosahovat svých cílů. Jasně, to chceme každý a opakovaně se o to snažíme. Ale ne vždy se nám to daří. Proč?
Čas letí rychlostí světla a minuty a hodiny každého dne nám protékají mezi prsty. Namísto toho, abychom makali na svých prioritách, věnujeme se operativě a spoustě jiných nedůležitých věcí. Jak z toho ven?
Musíte získat vládu nad svým časem a jeho využitím. Vy musíte být ten, kdo rozhoduje o využití vašeho času. Mám pro vás 9 tajemství, které vám pomohou dostat váš time management pod kontrolu.
1. Stanovujte si 90-denní cíle namísto ročních
To vás přiměje udělat více práce za kratší čas, raději než abyste prokrastinovali a snažili se udělat všechno na konci roku.
Také vám to dovolí dříve upravit směr v případě že něco nepůjde podle plánu.
2. Přestaňte přepínat
Výzkumy ukázaly, že roztříštění vaší pozornosti na více úloh snižuje vaši celkovou efektivitu.
Zaměřte se na jednu úlohu, pracujte na ní efektivně a zcela ji dokončete.
3. Praktikujte pravidlo 2 minut
Jestli něco zabere jen 2 minuty, udělejte to raději hned, než abyste to odkládali.
Pokud to zabere více času, zařaďte to do seznamu úkolů a vykonávejte dle priority.
4. Získejte zpětnou vazbu od ostatních
Nikdy není na škodu probrat svou myšlenku s ostatními. Může to ušetřit spoustu času, zejména pokud nevidíte cestu, jak něčeho prakticky dosáhnout.
Obraťte se na přítele, nadřízeného, mentora nebo experta a ujistěte se, že jdete správným směrem.
5. Vyhodnoťte, co můžete delegovat, outsourcovat nebo eliminovat
Věnujte svůj čas analýze svých denních aktivit a zvažte, co by mohl dělat někdo jiný, co by šlo dělat levněji nebo efektivněji.
Tím získáte více času na práci, která vám jde lépe anebo kterou děláte raději.
6. Ukliďte si stůl, než začnete
Uklizení pracovního prostoru vás připraví na celý den. Na čisté mysli něco je!
Získáte klid a prostor na kreativní tvoření a soustředěnou práci.
7. Plánujte si svůj kalendář
Naplánujte si svůj den ještě večer nebo hned ráno. Napište si, co důležitého chcete udělat a dejte tomu priority. Vyhraďte si na to čas.
Priority se mohou měnit a tak buďte flexibilní a upravte list dle potřeby.
8. Naučte se říkat ne
My všichni se snažíme, aby lidé kolem nás byli spokojení a nechceme je zklamat. Když je váš kalendář plný, s respektem odmítněte další požadavky. Lidé to možná hned nepochopí, ale brzy se naučí respektovat váš čas.
9. Věnujte čas odpočinku
Pro vaši maximální produktivitu je nezbytné, abyste odpočívali a dobíjeli baterky. Dělejte přestávky v práci, udělejte si volné dny a občas taky pořádnou dovolenou. Svůj odpočinek si deje do kalendáře, stejně jako vaši práci.
Jděte do toho
Přečetli jste si článek a buď si myslíte, že už jste to všechno věděli, nebo jste dospěli k naivnímu přesvědčení, že teď už to půjde samo. Nepůjde!
Důležitá je akce a vytrvalost. Rozhodněte se, že to uděláte hned a vytrvejte u nových návyků. Jinak jste četli zbytečně.
Stanovte si 90 denní cíle, napište si je, delegujte, co je možné, ukliďte si pracovní prostor a naplánujte si časové bloky na práci a odpočinek. Udělejte to hned. Nezabere to tolik času.
Poslechněte si podcast
K tomuto článku jsem natočit epizodu. Můžete si ji poslechnout jako podcast v kanálu Time Toasters.
Podcast: 9 tajemství time managementu
Dárek pro vás
Vytiskněte si 9 tajemství time managementu a mějte je na očích.