Vystavit prodejní dokument s nabídkou nebo objednávkou a fakturu je víceméně jednoduchá záležitost. Jediným zádrhelem bývá nepřátelské CRM, které se dožaduje vyplnění velkého množství povinných polí a nespočtu kliknutí. V tomto článku se ale zaměříme na pozadí procesů z pohledu zákazníka, u kterého si chcete budovat důvěru.

 

Nabídka zboží a reálné skladové zásoby

Nabízet na internetu zboží k prodeji je v dnešní době opravdu hodně jednoduché. E-shopy rostou jako houby po dešti, ale kvalita trochu kolísá. Jedním ze zásadních bodů je uvedení reálné skladové dostupnosti produktů, na které někteří on-line prodejci nedbají. Před pár lety jsem v roli obchodníka nerozuměla tomu, proč mi volají zákazníci s dotazem, zda je konkrétní produkt opravdu skladem. Tato informace byla u každého produktu napsaná hned pod cenovkou. Stejnou záhadou pro mě bylo, proč se ujišťují, zda ten poslední kus je „nové zboží“.

Smutnou pravdou je, že některé e-shopy stále nemají kontrolu nad tím, zda uvedená dostupnost produktů odpovídá reálným skladovým zásobám a v době čekání na další dodávku zboží pouští do prodeje vrácené kusy za plnou cenu. Je to samozřejmě krátkozraký přístup, ať už vyplývá z jakýchkoli pohnutek. Lepším řešením je 100% zodpovědnost k budování zákaznické důvěry, i když to trvá déle.

 

Nabídka služeb a on-line rezervace

Vystavení nabídky služeb v on-line prostředí je ještě snazší než prodej zboží. Čas, který ušetříte při založení webu bez zprovoznění funkcí e-shopu, můžete věnovat vyladění uživatelského komfortu. Internetoví uživatelé jsou zahlcení nabídkou, a proto preferují ty dodavatele, kteří jim poskytnou řešení poptávky rychle a pohodlně. Pokud prodáváte službu, věnujte trochu úsilí a umožněte potenciálním zákazníkům rezervovat si termín využití služby ve vašem kalendáři on-line. Většina dodavatelů služeb toto nenabízí, takže získáte velkou konkurenční výhodu.

 

Objednávky a předobjednávky

Výše popsané postřehy se vlastně přímo dotýkají i dalšího kroku v prodejním procesu – objednávek. Přechod mezi nabídkou a objednávkou může vyplnit ještě předobjednávka. Pokud se potýkáte s přemírou nabídek respektive poptávek po službách v budoucnu nebo po zboží, které teprve dorazí na sklad, zkuste je roztřídit podle skutečného zájmu pomocí předobjednávek. Rozdíl mezi nabídkou a předobjednávkou je v zaplacené záloze. Někteří zákazníci totiž požádají o rezervaci termínu služby či počtu kusů zboží z další dodávky a později jejich zájem zmizí. Záloha je dobrým ukazatelem reálného úmyslu uzavřít obchod.

 

Faktury na závěr

Pokud jste správně podali nabídku a uzavřeli objednávku, pak je fakturace pouhým administrativním zakončením procesu. Postačí, když pohlídáte, že na faktuře je uvedeno vše tak, jak jste se se zákazníkem domluvili, a zkontrolujete, že platba dorazila včas.

Aby všechno fungovalo jak má, potřebujete spolehlivý nástroj – prohlédněte si návod pro aplikaci Lamael Jak vystavovat nabídky, objednávky a faktury a zjistíte, že prodejní dokument se dá vystavit snadno a rychle.

 

Související témata

Související články

Novinka: Přístup k záznamům o aktivitách v Lamaelu

Novinka: Přístup k záznamům o aktivitách v Lamaelu

Předvídejte a eliminujte problémy v projektech. Pomůže vám rizikový management

Předvídejte a eliminujte problémy v projektech. Pomůže vám rizikový management

Rozumíte obchodnímu právu? Méně známé pojmy, které by se vám mohly hodit

Rozumíte obchodnímu právu? Méně známé pojmy, které by se vám mohly hodit

Aneta


Aneta miluje moderní technologie a ráda je používá pro automatizaci práce a týmovou spolupráci. Vyznává ideu svobodné firmy a osobní nezávislosti. Ráda je v pohybu a vždy hledá cesty, jak může práci svou i svých kolegů zjednodušit.

Aneta

Přidejte komentář


{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}