Když se Googlu zeptáte na průměrný čas, který člověk za život věnuje práci, dostanete například odpověď ve formě statistiky od Eurostatu, která říká, že pro Českou republiku se jedná zhruba o 35 let.

Mladí lidé střídají práci mnohem častěji než předchozí generace a běžnější je i model spolupráce na IČO. Zajímá vás, co mají tyto informace společného s tématem vykazování práce? Tak čtěte dál.

 

Evidovat pracovní čas je nad zlato

35 let představuje hodně času, zvlášť když ho „dáváte“ někomu cizímu. Není tedy žádným překvapením, že heslem dne je work-life balance. Věnovat úsilí výběru práce je ale pouze část úkolu, druhá stránka mince se týká povědomí o tom, kolik zaplaceného času věnujete povolání, které vás naplňuje.

S rostoucí tendencí pracovat na volné noze můžou paradoxně klesat příjmy. Mileniálové dokážou obětovat novým příležitostem hodně energie bez ohledu na to, jestli jim někdo jejich úsilí proplatí. Potřeba být součástí nějakého celku a realizovat se v pracovní skupině občas dokáže přebít prioritu vydělat peníze. Evidence odpracovaného času je jediné objektivní měřítko, podle kterého dokážete posoudit, jestli to, čemu dnes věnujete úsek ze svých 35 let, může mít budoucnost. Možná to vyzní příliš zjednodušeně nebo materialisticky, ale mimo jiné je to i lék na prokrastinaci.

 

Ohodnocení práce přes hodinovku nebo od úkolu

Evidence času je prvním krokem ke správnému ohodnocení vlastní práce a vyjednávání. Na internetu najdete různé kalkulačky s nápovědou pro stanovení obvyklé ceny zakázek. Vlastní data jsou ale mnohem lepší, protože vám dodají jistotu při argumentaci okolo cenové nabídky.

Víceméně máte dvě možnosti, jak vykazovat svou práci – podle času nebo dokončeného úkolu. Mezi oběma variantami stojí samozřejmě určitý vztah. To, že vyšší „hodinovka“ by měla znamenat rychleji zpracované zadání, je ale pohled zákazníka, který má v hlavě představu o ceně jako o výsledku rovnice „čas × hodinovka“. Pokročilejší verze jednání by se měla točit kolem ceny za kvalitu odvedené práce na úkolu, informace o potřebném času by měla zůstat pouze jako vodítko k nastavení vzájemných očekávání. Je to trochu překombinované klišé, ale profesionál o hodiny nesmlouvá a dobrý mindset dělá zázraky.

 

Shrnutí – výkazy práce profesionálně

Když se dostanete do bodu, kdy si umíte říct o adekvátní finanční ohodnocení, udržujte profesionální přístup k plnění a evidenci průběhu zakázky. Každý projekt s sebou nese i čas strávený třeba brainstormingem. Plánování a firemní porady dnes zvládnete efektivně například přes sdílenou nástěnku nebo komentované poznámky. Výkaz práce díky tomu bude vypadat mnohem lépe, protože zákazníkovi reportujete více času stráveného nad plněním úkolů a podúkolů a méně času věnovaného interním poradám uměle „rozděleného“ mezi vykazované aktivity.

 

Přečtěte si související článek Jak měřit a vykazovat čas pomocí timesheetů nebo se rovnou podívejte na návod o vykazování času v timesheetech pro aplikaci Lamael a začněte s týmem pracovat v novém, uživatelsky příjemnějším prostředí.

Související témata

Související články

Vzdálená spolupráce: 4 způsoby, jak efektivně řídit tým na dálku

Vzdálená spolupráce: 4 způsoby, jak efektivně řídit tým na dálku

Souboj dvou metodik: Je lepší waterfall, nebo agile?

Souboj dvou metodik: Je lepší waterfall, nebo agile?

Virtuální týmy v nové éře: 5 inovativních strategií pro efektivní práci na dálku

Virtuální týmy v nové éře: 5 inovativních strategií pro efektivní práci na dálku

Aneta


Aneta miluje moderní technologie a ráda je používá pro automatizaci práce a týmovou spolupráci. Vyznává ideu svobodné firmy a osobní nezávislosti. Ráda je v pohybu a vždy hledá cesty, jak může práci svou i svých kolegů zjednodušit.

Aneta

Přidejte komentář


{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}