Pokud se vaše firma zabývá prodejem zboží, které zákazníkům umožňujete před nákupem vyzkoušet, pak je toto téma přímo pro vás. V Lamaelu najdete pod stejnou funkcí kromě evidence majetku a zápůjček také přehled prodávaného zboží nebo služeb, pokladen a účtů. Jednoduše řečeno na jedno místo můžete umístit všechny potřebné seznamy a evidence, které pro své podnikání používáte.
Pokud zákazníkům zapůjčujete zboží například na vyzkoušení, založte si v Lamaelu seznam produktů ve své nabídce. Začněte přepnutím do okna „Seznamy“ v hlavním menu a pak klikněte na tlačítko se třemi pruhy v šedém řádku pod hlavním menu. Otevře se roletka s nabídkou, ve které vyberte možnost „Kategorie“.
Pod kategorie sdružujete produkty, které spolu souvisí. Novou kategorii založíte kliknutím na zelené tlačítko „Nový záznam“. Otevře se dialogové okno, ve kterém přiřadíte nové kategorii název, sazbu DPH a případně i doplňující popis.
Když založíte kategorii produktů, můžete do ní přidávat produkty. Klikněte na ikonu se třemi čarami v šedém řádku a po rozbalení roletky s nabídkou vyberte možnost „Produkty“.
Nový produkt přidáte do Lamaelu kliknutím na zelené tlačítko „Nový záznam“. Otevře se dialogové okno pro zadání produktu. Při vyplňování jednotlivých řádků vám bude pomáhat našeptávač s nabídkou možností.
Pokud máte široký sortiment, nahrajte do detailu produktu soubor s fotkou zboží, hodně si tím do budoucna usnadníte práci.
Pro správu zápůjček zboží použijte náhled „Evidence“. Klikněte na ikonu se třemi čarami v šedém řádku a po rozbalení roletky s nabídkou vyberte možnost „Evidence“.
Do evidence přidáte položku po kliknutí na zelené tlačítko „Nový záznam“. Otevře se dialogové okno pro zapsání detailů o zboží. Po kliknutí do řádku „Stav“ se rozbalí roletka s nabídkou stavů, díky kterým se vám otevře celá škála možností využití náhledu „Evidence“. Můžete zde evidovat třeba reklamace nebo definovat úplně nový vlastní stav například pro část zboží používaného pro účely výstav a veletrhů.
Pokud chcete vytvořit vlastní stav, klikněte na ozubené kolečko v šedém řádku pod hlavním menu a po rozbalení roletky s nabídkou klikněte na možnost „Vlastní stavy“.
Otevře se dialogové okno, ve kterém kliknete na tlačítko „Přidat“. V seznamu stavů se zobrazí nový řádek, do kterého jednoduše napíšete název stavu.