Dlouhodobá spolupráce se zákazníky a pořádek v komunikaci jsou důležitou součástí obchodní pipeline, tedy systematické akvizice.
Veškerou agendu spojenou se svými kontakty najdete v Lamaelu v okně „Kontakty“ v hlavním menu. V této funkci můžete spravovat kontaktní údaje pro osoby nebo firmy přepínáním mezi tlačítky „Organizace“ a „Kontakty“ v šedé liště pod hlavním menu.
Kontakty můžete zobrazit v grafické podobě na kartách nebo zapnout náhled v řádcích. Volbu typu přehledu provedete kliknutím na související ikonu v šedém řádku pod hlavním menu. Filtry nastavíte v řádkovém zobrazení, karty zase nabízí lepší přehled o důležitosti kontaktu podle barev.
Termín další naplánované aktivity u firmy nebo kontaktu (email, telefonát, schůzka apod.) je vidět v obou typech přehledů na první pohled.
Aktivitu ke kontaktu nebo firmě přidáte v detailu. Klikněte na řádek či kartu kontaktu a otevře se dialogové okno. Scrollujte až úplně dolů a klikněte na zelené tlačítko „Přidat do agendy“. Pokud na kontakt pošlete email z Lamaelu, přiřadí se záznam o této aktivitě ke kontaktu automaticky.
Po kliknutí na zelené tlačítko „Přidat do agendy“ se rozbalí roletka s nabídkou agendy, kterou lze ke kontaktu zapsat. Pro zvolený kontakt můžete vytvořit projekt, aktivitu či úkol nebo zvolit obchodní činnost jako je příprava nabídky, objednávky a podobně.
Při správě kontaktů potřebujete mít kontrolu nad tím, se kterými zákazníky je potřeba oživit komunikaci. K tomuto účelu použijte seřazení nebo filtrování kontaktů.
Záznamy seřadíte kliknutím na název sloupce. Například po kliknutí na sloupec „Kontakt“, ve kterém je uvedené datum poslední komunikace, se na prvních řádcích přehledu zobrazí kontakty s nejstarším datem interakce, kterým je třeba věnovat pozornost.
Pokud chcete naplánovat aktivity se zákazníky pro nadcházející měsíc, vyplňte datum od-do ve spodním šedém řádku a vyfiltrujte kontakty, se kterými by měla proběhnout komunikace v daném období.
Zajímá vás, jak pracovat s obchodní pipeline? Přečtete si článek Jak evidovat obchodní příležitosti a nastavit si pipeline.
Pokud se v rámci komunikace chystáte poslat svým zákazníkům dopisy s nabídkou, prohlédněte si návod Jak tisknout adresní štítky z kontaktů.