Když dokončíte práci, je čas vyfakturovat odpracované hodiny. V Lamaelu pro tento účel slouží okno „Výkazy“, ve kterém připravíte fakturu i související přehled o tom, na kterém projektu nebo úkolu jste pracovali.

Začněte přepnutím do okna „Výkazy“ a zvolte typ pohledu podle toho, jestli chcete připravit fakturu za svou nebo týmovou práci. Nastavte období, které budete fakturovat (posledních 7 nebo 30 dnů).

nastavení pro fakturaci vykázané práce

Pokud zvolíte náhled pouze na svou agendu, seřadí se veškerá práce do sloupců, které sdružují aktivity a úkoly patřící ke stejnému projektu. U náhledu na týmovou práci se zobrazí sloupce se jmény členů týmu, do kterých se přiřadí jejich činnosti. U názvu projektu nebo jména řešitele najdete údaj o celkovém vykázaném čase. Do součtu hodin se nezapočítá čas strávený na soukromých aktivitách nebo úkolech.

náhled vlastní agendy a týmové práce

Před fakturací zkontrolujte nebo nastavte tarif, hodinovou sazbu a firmu, které budete hodiny účtovat. Kontrolu nebo nastavení provedete tak, že kliknete na aktivitu či úkol, tím zobrazíte detail. Potom klikněte na možnost „Vše“ a rozbalí se potřebná pole s informacemi.

nastavení tarifu, hodinové sazby a firmy pro fakturaci

Nejdříve nastavte tarif a hodinovou sazbu. Tarif vyberte z roletky s možnostmi a sazbu napište do řádku pod tarifem.

nastavení tarifu a hodinové sazby pro fakturaci

Do pole „Firma“ doplňte svého zákazníka. Začnete do řádku psát název firmy a našeptávač vám nabídne možnosti. Velkou výhodou je, že v nabídce nenajdete pouze firmy, které máte v Lamaelu uložené ve svých kontaktech, ale zobrazí se všechny firmy s odpovídajícím názvem (aplikace je napojená na veřejný rejstřík).

nastavení firmy pro fakturaci

Když máte podklady k fakturaci připravené, můžete poslat výkaz práce ke kontrole zadavateli nebo poslat fakturu přímo zákazníkovi na email. Klikněte na ozubené kolečko a vyberte požadovanou akci.

připravené podklady k fakturaci

Všechny vykázané hodiny nebo vyfakturované úkoly se po provedení akce automaticky překlopí do stavu „Účtováno“.

změna stavu u vyfakturovaných úkolů

Související témata

Související články

6 tipů pro vybudování úspěšného start-upu

6 tipů pro vybudování úspěšného start-upu

Sdílení a správa dokumentace v projektovém řízení: 4 tipy, jak si ulehčit práci

Sdílení a správa dokumentace v projektovém řízení: 4 tipy, jak si ulehčit práci

Novinka: Přístup k záznamům o aktivitách v Lamaelu

Novinka: Přístup k záznamům o aktivitách v Lamaelu

Aneta


Aneta miluje moderní technologie a ráda je používá pro automatizaci práce a týmovou spolupráci. Vyznává ideu svobodné firmy a osobní nezávislosti. Ráda je v pohybu a vždy hledá cesty, jak může práci svou i svých kolegů zjednodušit.

Aneta

Přidejte komentář


{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}