Zákazníci – alfa a omega každého úspěšného podnikání. Vstoupíte na trh se službou nebo produktem, o kterém jste přesvědčeni, že půjde na dračku, jenže realita tomu neodpovídá? Zákazníky byste napočítali na prstech jedné ruky a polovina z nich jsou vaši kamarádi a rodina? Možná není problém v produktu nebo službě, kterou nabízíte, ale v akvizici zákazníků. Přečtěte si 6 tipů, které vám pomůžou úspěšně získat nové zákazníky.
Co je to akvizice
Na začátek je dobré zmínit, že slovo akvizice má dva významy a vždy záleží na kontextu. Prvním je akvizice podniku – termín, který se běžně používá v ekonomice a znamená převzetí podniku, kdy se jeden podnik stane součástí druhého. My se budeme zabývat akvizicí v marketingu, která označuje proces získávání zákazníků.
Co vše zahrnuje proces akvizice nových zákazníků
Úspěšná akvizice zákazníků neznamená, že se rovnou vrhnete do kontaktu s potenciálními zákazníky. Celý proces se skládá z více fází, některé kroky je potřeba udělat ještě předtím, než se pustíte do samotné akvizice. Jaké to jsou?
- Analýza produktu,
- analýza cílové skupiny,
- vytvoření marketingové strategie,
- a výběr distribučního kanálu.
Další kroky jsou součástí akvizice anebo následují po ní:
- Získávání leadů,
- konverze leadů na zákazníky,
- nákup,
- a zákaznický servis.
6 tipů, díky kterým bude vaše akvizice úspěšná
Chcete získat nové zákazníky? Pak si přečtěte tipy, které vám v tom určitě pomůžou.
1. Poznejte svoji cílovku
Důkladně identifikujte svou cílovou skupinu. Když nebudete vědět, na koho míříte marketingovou kampaň, jen těžko oslovíte ty správné lidi. Pochopte potřeby, preference a problémy svého potenciálního zákazníka a nabídněte mu řešení v podobě vašeho produktu.
Tip: Přečtěte si, co je cílová skupina, proč je dobré se na ni zaměřit a jaké persony obsahuje.
2. Komunikujte výhody produktu
Ukažte, jaké konkrétní výhody a hodnotu mohou zákazníci získat při nákupu vašeho produktu. Zjistěte, v čem se váš produkt liší od konkurenčních – důraz na jedinečnost může pomoct přesvědčit nové zákazníky, aby si vybrali mezi všemi produkty právě váš.
3. Využijte sílu sociálních sítí
Pro komunikaci a oslovení vašich potenciálních zákazníků jsou sociální sítě ideálním místem. Pravidelnou aktivitou, publikací zajímavého obsahu a odpovídáním na komentáře máte možnost budovat branding značky a pozitivní vztahy se zákazníky.
Tip: Sociálních sítí, které můžete k akvizici zákazníků a propagaci firmy využít, je více a je potřeba si uvědomit, že každá z nich vyžaduje odlišný způsob komunikace a marketingu. Ať už si vyberete síť Instagram, nebo LinkedIn, nejprve zjistěte, co pro danou platformu nejlépe funguje.
4. Nebojte se partnerství
Další skvělou možností, jak oslovit nové zákazníky, je navázat spolupráci s jinou společností, která cílí na stejnou nebo podobnou cílovou skupinu. Partnerství může mít různou podobu, ať už ve formě jednorázové spolupráce, nebo dlouhodobého partnerství a může přinést vašemu podnikání kromě nových zákazníků spoustu dalších výhod, jako je například zvýšení tržního dosahu nebo sdílení nákladů na marketing.
5. Nezapomeňte na zákaznický servis
Tím že se z potenciálního zákazníka stane skutečný zákazník, to nekončí. Budujte vztahy se zákazníky a poskytněte jim péči a servis, jen tak budete mít jistotu, že budou spokojení. Proč je dobré mít spokojené zákazníky? Protože je to nejlepší způsob, jak získat pozitivní reference, které vám můžou pomoct s akvizicí nových zákazníků.
6. Využívejte CRM systém (Customer Relationship Management)
Aktivní CRM neboli řízení vztahů se zákazníky vám pomůže shromažďovat informace o zákaznících a sledovat jejich životní cyklus. Co vám to přinese? Lépe jim porozumíte a snadněji identifikujete jejich potřeby. Díky tomu pak zákazníkům můžete poskytnout personalizované a cílené služby.
Pokud uvažujete o využívání CRM systému, vyzkoušejte Lamael – nástroj pro správu firem a řízení projektů. Kromě toho, že vám pomůže s řízením vztahů se zákazníky, nabízí řadu dalších užitečných funkcí.