Podnikání ve 21. století vyžaduje neustálou adaptaci a inovace. S ohledem na rostoucí popularitu práce na dálku je nyní nezbytnou sociální dovedností schopnost řízení remote týmu, který je složený ze zaměstnanců pracujících z domova. Níže si popíšeme čtyři způsoby, jak účinně řídit vzdálený tým.
Díky možnostem virtuální komunikace se otevírá cesta ke zlepšení pracovních procesů využitím dovedností a znalostí osob, s nimiž bychom se bez moderních technologií nejspíše nikdy nesetkali. Teď se podíváme na užitečné způsoby, jak na efektivní řízení týmu na dálku.
1) Budování silného virtuálního týmu
Aby vzdálená spolupráce fungovala, musíte mít kolem sebe tým skvělých lidí. Zpočátku to možná nějaký ten čas zabere, než se vám povede vybrat ty správné lidi, kterým nedělá sebemenší problém pracovat samostatně, jsou spolehliví a mají vynikající komunikační dovednosti. Ale jakmile se vám to jednou povede, máte vyhráno.
Dynamika virtuálního týmu musí být postavená na otevřené a agilní komunikaci, aby se jednotliví členové mohli rychle přizpůsobit jakýmkoli změnám. V neposlední řadě je taky důležité vytvořit prostředí, kde si každý váží a podporuje práci druhého, což ještě více utužuje týmového ducha a vede k lepším výkonům.
Tým, který spolu dobře vychází, dokáže hory přenášet. Dělejte tedy vše pro soudržnost virtuálního týmu a máte skoro vyhráno. Čas od času byste se měli sejít i fyzicky, teambuildingové aktivity totiž utužují soudržnost týmu a jsou pohlazením pro celkovou morálku.
Tip: Přečtěte si náš zevrubný článek Řízení lidí na dálku krok za krokem.
2) Integrace nástrojů pro virtuální spolupráci
Využívání správných nástrojů pro virtuální spolupráci je velmi důležité. Měli byste zvolit takové řešení, které sjednocuje komunikaci, umožňuje sdílení dokumentů a správu projektů do jediné platformy. Tím zajistíte, že všechny informace budou snadno dostupné a týmová spolupráce půjde jako po másle. Když bude navíc týmová spolupráce centralizovaná, udržíte si lepší přehled o pokroku projektů a komunikace bude rychlejší a bez zbytečných obezliček.
Rozhodně se neomezujte pouze na základní nástroje, jako je e-mail nebo videohovory; porozhlédněte se po aplikacích, které podporují agilní vývoj, integraci s dalšími aplikacemi a automatizaci procesů. Může se jednat například o chatovací platformu Slack, Zoom pro videohovory, MS Teams (ten slučuje chat, sdílení souborů i videohovory) nebo třeba projektový nástroj Lamael a další.
Tip: Seznamte se s 5 nástroji, které vám usnadní online komunikaci v týmu.
3) Systematická kontrola progresu projektů
Aby vzdálené řízení projektů fungovalo, je důležité mít jasné cíle, úkoly a lhůty. Používejte nástroje, které umožňují sledovat pokrok a zajišťují, že každý člen týmu ví, co je jeho úkolem a jak přispívá k celkovému pokroku.
Nezapomínejte na pravidelná virtuální setkání, která slouží nejen ke kontrole progresu projektů, ale také k řešení jakýchkoli problémů či otázek, které můžou vyvstat. Při výběru nástrojů pro monitoring pokroku dávejte přednost takovým, které podporují kolaboraci v reálném čase a umožňují integraci s dalšími používanými aplikacemi, což usnadní sdílení informací a zvýší efektivitu vaší práce.
Důležité je také nastavit systém upozornění a připomínek, aby se zabránilo přehlédnutí důležitých termínů nebo úkolů. Díky tomu zůstanete na stejné vlně a zabezpečíte, že se váš projekt bude hladce vyvíjet bez ohledu na to, kde se zrovna nacházíte.
4) Integrace generativní AI do práce a procesů
Integrace technologií generativní AI do podnikových procesů představuje zásadní změnu, která nabízí podnikům nové možnosti, jak zvýšit kreativitu, produktivitu a efektivitu. Svou schopností tvořit zcela nový obsah – texty, obrázky, audio či syntetická data – otevírá generativní AI dveře inovacím a optimalizaci operací napříč různými odvětvími.
Firmy s nástupem umělé inteligence v oblasti řízení projektů v současnosti dosahují vyšší návratnosti investic (ROI) a čím dál lepší produktivity. V průzkumu provedeném v roce 2023 společností Capterra uvedlo více než 90 % respondentů, že při používání AI dosáhli pozitivní návratnosti investic (ROI).
Už jste vyzkoušeli projektový nástroj Lamael?
Lamael není jen dalším krabicovým řešením. Nabízí personalizované funkce a možnost vývoje na míru, abyste získali přesně to, co vaše firma potřebuje pro efektivní řízení – od projektového managementu přes fakturaci až po správu vztahů s klienty, vše je integrované do jediné platformy. Tím se eliminuje potřeba přepínání mezi různými aplikacemi a zvyšuje se vaše produktivita.
Kromě toho, že Lamael usnadňuje delegování úkolů a automatizuje procesy, šetří až 50 % času díky chytrým funkcím, které hlídají práci v týmu a kontrolují návaznost úkolů. Chcete se o Lamaelu dozvědět více? Neváhejte nás kontaktovat, rádi vám se vším poradíme.